onsdag, januari 6

En dag

Vaknade strax innan sex imorse, kissnödig och svinhungrig. Gjorde nåt åt det första, gick och lade mig, gick upp och gjorde nåt åt det andra också och gick och lade mig igen och viskade att jag hade drömt mardrömmar så Andreas skulle hålla om mig utan att bli sur för att jag väckte honom. Han är blid men nattsur den mannen alltså. Gud nåde den som råkar väcka honom utan rimlig anledning när han är inne i sin skönhetssömn. Somnade iallafall om till kvart över tio, gick upp och åt frukost vid elva och plockade, bytte lakan och allmänt segade fram till två när jag satte på mig jeans (gravid-) för första gången på kanske tre år och gjorde mig iordning för att gå ut. VARFÖR HAR FOLK PÅ SIG JEANS?! Det är ju så jävla jävla jävla oskönt så när vi väl var ute på gatan så höll jag på att börja grina pga
1) jeans=hell
2) kallt
3) hungrig pga
4) gick upp för sent men
5) om vi skulle äta innan vi gick ut hade vi missat dagsljuset
6) Andreas var obestämd och
7) jag ville inte bestämma nånting.

Jag betedde mig som en grinig unge och fräste och gnällde, men gick iallafall ett varv runt hornstull och sen hem och provade vår nya smörgåsgrill och slängde in en blåbärspaj i ugnen. Det var gott och gott och nu är jag mätt, har bytt till byxor jag kan röra mig i och sitter i soffan. Ska aldrig mer ha på mig jeans, I solemnly swear.

3 kommentarer:

SARA sa...

Angående jeanshelvetet heter ju svaret stretch! Älskar Monkis jeans med medelhög midja. Ej så bra tips nu när du är preggo, men sen efteråt! (Köpte ett par preggojeans på H&M som jag använde typ en gång p.g.a. helt orimligt obekvämt. För hårda i tyget är min gissning, men så är såklart inte alla modeller.)

Johanna sa...

Ja stretch är ju heavens. Gillar jeans överlag, men de får ej vara stenhårda eller för låga i midjan. Hu.

Linn sa...

Hehe. Borde kanske inte erkänna att dom jag hade på mig var stretch? Själva tyget kanske inte var så himla farligt, men linningen? UEH. Och då hade jag ändå HMs gravidjeans, men det kändes som att den låga linningen ändå typ skar in i magen när jag typ böjde mig ner och så. Andreas fick ta på/av mig strumpor och skor till exempel. Riktigt så handikappad är jag inte än känner jag. Tror jag håller mig till strumpbyxor ett tag till och ger jeansen ett nytt försök post-pregnancy.