tisdag, januari 26

Små tankar en vardag

. Blåbärssmoothie och havreknäcke kan ju vara det godaste som nånsin skapats (gravid och hungrig_83)

. Kan nån jävel bara göra en gravidapp där partnerdelen berör nåt mer än "säg till mamman hur fin hon är/hur mycket hon betyder för dig/klappa på henne" och kanske lite mer tar upp just partnerns känslor/behov/tankar?

. Varför kommer gravidtrosor i 3-pack med två svarta och ett par vita? Vem vill ha vita trosor? (Ja, gav upp och HERREGUD dör av skönt.)

. Jag känner mig så himla lyllig som trots bara 90 dagar kvar till beräknad ankomst inte känner mig ett dugg tung eller speciellt trött (NO JINX)

. Dagens gravidtips: skaffa ett extra täcke/filt till sängen och sov med som stöd. Mmm...sova.

. Bebisen utan arbetsnamn har nu fått ett: Bom-Bom pga att den dagarna i ända ägnar sig åt att banka på sin mamma inifrån.

. Har äntligen, två månader senare, skickat in moderskapsintyget till försäkringskassan. Låt oss hoppas att Bom-Bom stannar på insidan iallafall tills dess att det är registrerat.

. Låt oss hoppas att Bom-Bom stannar på insidan åtminstone 6 veckor till pga vore bra för hem och pga herregud vad jag inte är redo att föda än.

. Allra helst får Bom-Bom stanna inne i 90 dagar till om jag ska vara ärlig. Sen är det fritt fram att ta sig ut.


Inga kommentarer: