måndag, januari 11

A body like a roller coaster

En av mina bästa grejer med hela preggogrejen är kroppens förändring. Jag älskar den! Allting är helt kurvigt liksom. Jag känner mig som en gående bergochdalbana.  Det lite negativa är att mina bröst nu är så stora så dom precis knäckte bygeln på den sista behån jag faktiskt kunde ha på mig. Jag köpte en sån där amningsbehå för jag läste att det skulle vara så sköööönt att slippa byglar och grejer, men jag känner typ tvärtom? Jag vill ha byglar och kupor och grejer som gör att dom sitter där dom ska och inte bara lägger sig som en enda oformlig korv/knöl rakt över kroppen. Veckans uppdrag blir därmed att gå och prova ut riktiga behåar.

3 kommentarer:

Sara sa...

Eh ja eftersom du känner så kanske det är ett sjukt dåligt tips, men jag kände lika med bygel-BH-grejen medan jag var preggers TILLS jag provade Sophie Nursing Bra från Panache. Nu är den det enda jag vill ha på mig. Nu ammar jag förvisso fortfarande men ska nog skaffa ett par stycken icke-amnings-varianter av den till efteråt också pga så sjukt sköna. De finns på Details på Götgatan om du vill prova iallafall. Fast nu skickar jag efter mina från Bravissimo pga mkt billigare.

Privat festival sa...

Jag körde med sport-BH, både när jag var gravid och när jag ammade. Då slapp jag byglarna men brösten satt ändå på plats. Kanske inte jättesnyggt men väldigt bekvämt samt att storleken på brösten (kan ju variera lite) spelar lite mindre roll än när man har en vanlig BH med kupor.

Linn sa...

Sara: Tack för tips! Får gå och kolla på den också ifall att det kanske skulle funka.

Privat festival: Tack för tips! Dock ger ju sportbehå verkligen känslan av att ha en enda oformlig korv/knöl mitt på kroppen så det är nog lite tvärtemot känslan jag är ute efter. Jag hör till skaran människor som tycker att vanlig behå med byglar och riktiga kupor är det mest bekväma som finns.