måndag, mars 18

Men börja använda kalender då ditt jävla härke

Om det är nånting jag är exceptionellt dålig på så är det att komma ihåg planer. Man kan säga att min inbyggda kalender är ptja, helt ofunktionell. Därför kan man kanske tycka att jag borde se till att alltid bära med mig min kalender och sen skriva in en aktivitet direkt när jag liksom bokar den, men se det gör jag inte. Istället har jag en outlookkalender som inte är kopplad till telefonen, en hederlig pappersalmanacka som jag antingen glömmer hemma eller glömmer på jobbet samt en telefonkalender i vilka jag sprider mina inbokningar på ett väldigt jämlikt sätt. Ingen används oftare än någon annan, om någon ens används alls.

Problemet som uppstår när man är som mig är då att man sitter på måndag förmiddag och är HELT SÄKER på att man har en massa planer för veckan, bara det att samtliga kalendrar i det här fallet är tomma. Så vem ska jag träffa? Och när ska jag träffa dom? Nån som sitter på svaret här?

8 kommentarer:

Omomigen sa...

Du har en middagsdejt på Lilla Esset imorgon kväll. Glömmer du kommer min rejection phobia och alla andra syndrom jag dras på slå i taket.
Mvh, mkt skör -81

Linn sa...

DET vet jag faktiskt. Eller ja, jag fick gå in i mailen och dubbelkolla vilken dag det var, men jag har EJ glömt dig. Saknar dig så jag längtar tills imorgon.

Emma Danielsson sa...

gud vad glad jag blir över att du som verkar vara så jädra uppstyd har ett liknande kalenderupplägg som jag. det är inte helt smärtfritt men jävlar vad man känner att man lever när man inser att man borde vara på ett möte på andra sidan stan om tio minuter.

smarta kalenderlösningar och fem-(eller tio)-årsplaner för livet är sånt som ger mig ångest.

Linn sa...

Nu vill jag ju gärna försvara mig och ba men jag är inte så uppstyrd! men jag är nog ganska uppstyrd ändå. Minus kalenderproblematiken då. Fick maila en leverantör imorse och småljuga om att min telefon kraschade i helgen och att mötesanteckningen försvann och när var mötet nu igen? Helt professionellt.

Och framtidsplaner gör mig sjösjuk.

Sofia sa...

Är en Mac-person av alla ovanstående anledningar. Mkt praktiskt och synkroniserat.

Linn sa...

Sofia: du menar att apple även synkar papperskalendrar? They be smart them mac peoples alltså.

Sofia sa...

VARFÖR papperskalender öht?!

Linn sa...

Jag vet inte. För att jag alltid har haft det I suppose.