tisdag, mars 5

Fantasi vs Verklighet 0-1

Okej, så magkänslan kan ha fel. There, we've sorted it. Hela det känns inte bra-grejen med snubben är utredd och jag hade fel för ingenting är fel för allting är så himla fint för han är så himla fin. Nä, men det hela stärker väl lite min teori om att man inte ska gå och hålla inne på grejer och bygga upp scenarion i huvudet för i verkligheten, där andra människor är inblandade, brukar det mycket sällan vara lika hemskt och elakt som inne i ens egen fantasi. Till exempel:
Fantasi: Var 125% säker på att min snubbe skulle göra slut igår på restaurangen (alltså innan jag kom dit tänkte jag så).
Verklighet: Hade en astrevlig middag med en kille som jag tycker massor om med massa god mat och gott vin.
Effekt: Satt och analyserade allt han gjorde första halvtimman innan jag slappnade av.

Det vore bra om jag kunde komma ihåg det framöver.

3 kommentarer:

Emma sa...

Hurra!

Lfthmn sa...

Sådär gör man nu alltid, hur mycket man än vet att det är fel men det är nog bara en vanlig försvarsmekanism OM det går åt pipan, typ.

Kanske var en liten tvåmånaders"kris"?

Linn sa...

Emma: jag vet!

Lfthmn: Låt oss hoppas på det. Och låt oss hoppas på att min inre allt blir skit-känsla ger fan i att visa sig på ett tag.