fredag, november 9

What's the verdict?

Okej, nu ska jag gå och handla och därför måste jag tyvärr lite låta det som röstats fram till nu (TACK SÅ MYCKET!) vara liksom det jag lite går på (eller inte går på eftersom jag evenutellt fick feeling). Fortsätt dock gärna om ni bara känner att ni vill tycka till lite. Det kommer ju fler middagar liksom.

Om jag ska gå på era röster så ska menyn vara:
...
B) Capresebruschetta på buffelmozzarella och vilttomater
...
1) Oxrulader med pressgruka, smörstekta morötter och mandelpotatis. Och sås. Givetvis blir det sås.
...
iii) Chokladmousse med hallon och vaniljgrädde. Evenuellt kolasås.
...

Men nu känner jag ATT NI TÄNKER FEL! Jag tänker mer (Omomigen, det är nu du blundar):
...
A) Rödbetssoppa med grillad kavring och viltröra
...
1) Oxrulader med pressgruka, smörstekta morötter och mandelpotatis. Och sås. Givetvis blir det sås.
...
i) Ciderkokta äpplen med gräddyoghurt och havreflarn
...
eller möjligtvis
...
B) Capresebruschetta på buffelmozzarella och vilttomater
...
...
ii) 3 sorters sorbet
...
Ser ni inte temana? Svenskt i säsong vs italiano ciao bella bellissima!

3 kommentarer:

S sa...

Jag älskar svensk säsongsmat! Älskar! Särskilt nu på hösten tror jag. Rödbetssoppa, oxrulader och ciderkokta äpplen får alltså min röst. Låter fab.

tiggerrr sa...

Jag känner att oavsett vad jag röstade på skulle jag vara nöjd med vilken meny som helst av de där. Och så blir jag lite sugen på att bjuda in mig själv på middag hos dig för att du verkar så grym på mat :P

S.W sa...

Mm, så gott det låter - mest det första alternativet. Också lite avis att ALLA får komma till dig på middag, Mimmi, Mirijam, Lisa, Jenny. Avis! Vill med! Men tills dess räknar jag med myyyyycket bilder. Puss.