måndag, november 26

Rond tre

Okej, så jag ska käka middag ikväll med han den där med riktig potential. Han som verkar sjukt vettig och driven och rolig och snäll och VUXEN. Som jag är ganska övertygad aldrig kommer göra nåt taskigt eller keep me hanging. Som jag så himla himla himla gärna vill gilla för jag tror att han skulle vara bra för mig. Bara där. Han är en sån kille som gör att jag kan få fokusera på om JAG gillar HONOM, inte tvärtom. En sån som gör att jag känner mig säker, inte osäker, på mig själv. Bara där borde ju ronden vara vunnen kan man kanske tycka?

Och förut sa Lisa till mig på skarpen om killen från i fredags. Han vill ju inte ha något förhållande, Linn. Det kan vara självmord för självförtroendet att ge sig in i det där. Och hon har rätt. Jag har också tänkt på det. Så nu går vi vidare. Nu får han förpassas in bland andra mysiga nätter, som vilken annan mysig natt som helst, och så kör vi på he's just not that into you-regeln och tar smällen och går vidare.

Jag är ju värd mer. Jag vet ju det. Jag är värd stjärnor och fjärilar och lugn, damn it. Inte bara att vara den där tjejen som man ligger med och går ifrån.

5 kommentarer:

Sofie sa...

åh lycka till! låter ju himla bra, hoppas att DU gillar honom.

och exakt precis så är det! du är värd allt goddammit.

Sofie sa...

får man förresten fråga var du hittar dina dejter? vilken sajt alltså... tänker ev ge nätet en chans till.

Linn sa...

Tack! Och nja, jag skriver helst inte ut det här faktiskt. Om du mailar så kan jag svara, men jag tror att alla ställen är ungefär likadana.

Sofie sa...

förstår, helt lugnt! tror väl i o för sig också att alla ställen är lika, undrar mest om det är skillnad på gratis eller betald. har kompisar som träffat idioter på betal och riktiga kap på gratis men jag drar mig lite för att betala *snål* ha så kul på middagsdejten!

Linn sa...

Jaha, du tänker så. Jag betalar ingenting just nu.