fredag, november 9

Var vänlig rösta

Okej, så imorgon ska jag ha middag hemma för några kompisar och jag har utlovat trerätters och krävt INGEN FÖRÄTNING FÖR DÅ FÅR NI SPÖ! Bara det att jag ju liksom inte riktigt har satt menyn än. Eller ja, jag har en liten tanke på vad det ska bli, men jag tänkte att bloggen är ju smart! så jag frågar er om inte ni vill rösta fram menyn kanske?

Förrätt:
A) Rödbetssoppa med grillad kavring och viltröra
B) Capresebruschetta på bufffelmozzarella och vilttomater
C) Ingenting, förrätt sucks!

Huvudrätt:
1) Oxrulader med pressgruka, smörstekta morötter och mandelpotatis. Och sås. Givetvis blir det sås.
2) Ceasarsallad
3) Biff Rydberg med senapscréme och inga krusiduller
4) Boeuf Bourguignon
5) Spenatsallad med stekt sidfläsk, syltad rödlök, mögelost och päron. Och nybakt bröd. Såklart. Edit: glömde smörstekta kantareller här. Det ska vara svamp också.

Efterrätt:
i) Ciderkokta äpplen med gräddyoghurt och havreflarn
ii) 3 sorters sorbet
iii) Chokladmousse med hallon och vaniljgrädde. Evenuellt kolasås.

Så. OM ni vill hjälpa till nu så föreslår jag att ni till exempel skriver B - 2 - ii eller vad ni nu tycker låter smarrigt. (Euw, använde jag precis ordet smarrigt? Det är mitt fulaste ord EVER.)

Edit: eh, och ni som kommer får alltså samma mat även om ni nu skulle 1) rösta och då 2) tycka olika. Jag är ingen restaurang, mkaj?

19 kommentarer:

Pippigull sa...

B-2-ii
självklart

Lillen sa...

vägrar rösta ngt innan du ger recepterna på de här SMARRIGHETERNA (hehe). skall själv bjuda på middag helgen om en vecka och har inget vettigt att bjuda på...

Linn sa...

Pippigull: du härmade du bara vad jag skrev ju! Skoja ba. Tack för input!

Lillen: ALLA DESSA KRAAAAV! Närå. Men salladerna är exakt som det låter plus ceasarsalladen har länk. Dom andra grejerna har jag liksom inte recept på för jag har inte lagat dom än, men Rydberg, Boeuf och oxrulader är väl bara att söka upp på recept.nu? Dom är ju rätt straight forward. Jag kommer förmodligen snegla på Per Morbergs recept och ändra det jag tycker smakar weird. Äpplena hittade jag på förut så det vet jag inte hur det är än och chokladmoussen kan man nog också ta vilket recept som helst egentligen. Jag gör ett utan ägg pga allergisk och det kan jag inte heller i huvudet, tyvärr.

Maria sa...

ÅH, jag vill komma och äta!!!

Helst: A 3 iii, men B 1 ii skulle också funka. Eller vad fan: allt skulle givetvis funka och vara hur gott som helst. Men bäst skulle ändå A 3 iii vara. That's my final opinion.

Anonym sa...

A - 5- i, säsongsbetonat och inte för mättande så att man inte orkar njuta av efterrätten sen

Heléne - mitt så kallade liv sa...

A - 4 - iii

Böff burgogningong är sjukt gott

Sofia sa...

Det gör ont i hela hjärtat att jag inte kan komma (gah!!) men bara för att åtminstone få något finger med i spelet ska jag naturligtvis rösta!
B-1-iii SÅKLART!
Ni kommer ha det så himla bra! *avundsdöden*

Christel sa...

B-1-iii
Och då är iii med kolasås. Lots and lots of it. Så klart.

tiggerrr sa...

B-5-i. Nomnom.

Colombialiv sa...

Jag är ju vego men...
B-2-i

OMG!

Omomigen sa...

Jag gillar ju liksom suprisemoment och sånt men för formens skull: A-1-iii. Fast jag tycker ju liksom allt är gott?

Den där Jenny sa...

Humla svårt när jag inte vet vad det är för typer som kommer. Själv skulle jag välja det jag tycker är godast, inte för att de tre hör ihop, men pga gott: åh nej, jag har tappat alternativen, de syns inte på telefonen!

Den där Jenny sa...

Okej, jag skulle välja a 1 iii. Stolte mannen skulle välja b 1 ii.

Aina sa...

Jag är ju också vegetarian. Men: A, 4, i. Och när du har provat de där äpplena kan man väl kanske få ett recept för det låter himmelskt gott. Själv ska jag ge mig på en Tarte tatin ikväll.

anydaynow sa...

B2iii. Tycker även du borde vara lite crazy och köra "baklängesmiddag". Hehe.

Maria sa...

Baklängesmiddag? OMG vad crazyyy! Kan man ens göra så?

Jag röstar i alla fall följande: B- 1+2+3+4+5 (alltså ärligt, hur fan ska man kunna välja bland det där??)-iii.

För övrigt slutar jag äta redan nu ikväll för att orka så mycket som möjligt i morgon.

Anonym sa...

Skulle de inte föredra din paradrätt potatisgratäng med entrecote och rödvinssås?

Mvh/Micael

Linn sa...

alltså TACK HÖRRNI! LOvez the you!

Lillen sa...

Borde man inte köra en bloggar version av halv åtta hos mej? (märkligt att jag föreslår det för jag sgs avskyr programmet)