tisdag, november 6

Ta upp pennorna och anteckna, intressemonster

Okej, så jag tog igen slappheten med att ligga i soffan fram tills för en stund sen och kolla på Breaking Bad som jag inte ens vet varför jag kollar på för 1) jag gillar ingen av karaktärerna och 2) det är en jä-tt-e-lå-ng-sa-m serie och jag hatar saker som är långsamma. Men skit i det nu. Jag har även duschat samt provat min nya parfym. Den är jättegod, men det känns som om det går omkring nån annan i lägenheten och luktar gött. Har även: handlat för en femhunka till min egen middag ikväll. Och till frukosten imorgon och så lite olivolja och götte, men ändå. Jag ska laga min paradrätt: krämig potatisgratäng med mediumrare entrecote, rödvinssås och ungsgrillade körsbärstomater. Mmm...mat.

2 kommentarer:

Anna Charlotta sa...

Hej Linn.

Känn ingen press - men jag liter väldigt mycket på din boksmak.
Och nu vill jag ha fler!

Jag vill hemskt gärna läsa på engelska, men vad tusan - jag ska erkänna att min engelska är sisådär - och jag gillar att läsa fort.
eller sisådär - jag använder engelskan dagligt i jobbet - men det är det här med ordförrådet.
Om det blir för komplicerat, så är jag helt enkelt helt lost.

I och med att inte jag (heller) gillar att göra saker långsamt - är att läsa långsamt inget alternativ.

Hur som.
Jag har läst följande engelska böcker som du har tipsat om:

1. The Final Testament of the Holy Bible (älskade!)

2. Självbiografierna av Frey (älskade, dock mindre än The Final...)

3. Bright shiny morning. (okey - dvs älskade inte men den dög)

4. The other hand (soo nice! - en stilla njutning)

5. Gold (också av Cleave. Inte riktigt lika bra som the Other hand, men helt klart bra). Tror inte att du har tipsat - men jag beställde efter att ha läst The other hand.

Så - nu undrar jag om du har fler tips som jag kan bokus:a hem?

Kram


Linn sa...

Hej!

Kul att du gillar mina boktips! Och engelskan blir bara bättre ju mer man läser, så härda ut! Tills dess tänker jag passa på att tipsa om relativt enkla böcker att läsa på engelska:

Magical Thinking - Augusten Burroughs

Wonder - RJ Palacio

What I loved - Siri Hustvedt

Kafka on the shore - Haruki Murakami

We are all made of glue - Marina Lewycka (den här är ett måste!)

Hoppas du hittar nåt som låter bra!