torsdag, november 1

Putting myself out there

Jag ljög lite när jag sa att jag hade slutat med nätdejting. Jag stängde bara ner min profil på den nätigaste sajten. Jag har en annan på ett facebookliknande ställe också som jag öppnade upp istället. Efter att ha interagerat med hela Sveriges uddastrumpor så känns det här kul. Folk är roliga, smarta och skrivkunniga och för mig är det ett jävla steg upp. I tisdags, efter ligget, hade jag fyra roliga mail väntande och nästa vecka ska jag gå på dejt.

Det här kommer kanske låta lite konstigt, men att ligga med den där duden gör liksom att jag slappnar av mot andra. Gör att jag får tålamod och inte stressar grejer i onödan. Gör att jag vill dejta rätt. För ibland är det så att killarna jag känner omedelbar attraktion till och killarna jag tycker om inte alls sammanfaller. Sexjag gillar först farliga snubbar. Normala jag gillar såna som tänker och pratar och skrattar och är roliga och omtänksamma och snälla. Det är ju den sista sorten jag vill vara ihop med och med dom brukar attraktionen komma lite mer smygande.

Okej, nu går vi händelserna lite i förväg kanske, men jag tänker att jag kanske är nåt på spåret här.

4 kommentarer:

Sofie sa...

låter ju fantastiskt bra! får man fråga vilken sajt du har kvar? eller du vill kanske inte outa? jag har ju inte kvar mitt men tänker att om det inte blir nåt med han som jag träffat kanske jag ska prova nätet igen, om ett tag. förstår precis hur du menar med sexkillar vs ihopkillar. jag är nog precis likadan. han jag träffat är ju verkligen ihoptypen vilket är bra men saknar ju den där wawawoom-känslan av omedelbar vill-ligga-med-attraktion.

Jojjo sa...

Det låter helt klart som om du är något på spåren och jag känner igen mig i ditt resonemang. Det tog en månad mellan första och andra dejten med min pojkvän eftersom jag tyckte att han kanske var lite för lugnt, lite för tråkig. Tror det tog nästan tio dejter (!) innan jag insåg hur jäkla bra han faktiskt är - och inte det minsta tråkig!

josefine sa...

Om det är sajten som börjar på M så har min kompis Annika (som vi tvingade att börja nätdejta) scoreat ordentligt där. Hon ska till London med sitt senaste psykologkap (hennes andra psykolog från den sajten) i februari. Är mycket nöjd med att vi tvingade henne. Hon hade tänkt vara singel tills hon dog, skaffa för många katter och bara bo ensam och bitter i Mölndal.

Trasselkvast sa...

Jag vill också veta vilket ställe det är, efter att ha tappat hoppet om Sveriges manliga befolkning på de andra...