fredag, juni 3

Rise and fucking shine

Jaha. Klockan är 8.32 och jag är vaken. Det kan bero på 1) att jag sov i soffan på nedervåningen inatt där det är en miljard fönster som man inte kan mörklägga eller 2) för att mina föräldrar är som småbarn och redan har varit uppe och käkat frukost och härjat. Men varför sover jag i soffan när det finns två (mitt och min syrras) rum att sova i eller gästhuset? För att man DÖR AV VÄRME på övervåningen och DET ÄR SCARY att sova själv i andra huset. Hence soffan.

Och den här olidliga värmen påminde mig om när jag delade lägenhet i Melbourne med en tjej som alltid frös. Hon satte igång vår gasvärmare när det var fyrtio grader ute och jag mest bara ville slita av mig skinnet. Då blev vi osams. Och igår när jag och min bästis pratade sommarsemestrar så hävdade hon att hon hellre åker på weekendresa i fyrtiogradig värme än tjugogradig och då fick min hjärna typ kortslutning. Det finns ingenting som jag tycker är värre än när det är för varmt. Ingenting.

Jallafall så har jag vid flera tillfällen haft diskussionen vad är värst; att frysa eller vara för varm? Och jag menar ju bestämt att det sista är värre. Om man fryser är det ju bara att klä på sig mer kläder liksom. Vad säger ni? Varmt eller kallt?

Jag lämnar er med det och går upp för aktivitetsdagen. Det kommer bli en låååååång dag.

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha, jag veeeet! Det märkliga är att när man bodde hemma var det HELT normalt att sova utan mörkläggning. Kan nu aldrig sova ordentligt på landet för att det fan aldrig är mörkt. Love mörkläggningsgardiner men sånt pysslar de inte med on the vischan.

Också livrädd för att sova i stugan själv. Men! Det braiga är att det finns loftsäng = mindre läskigt. Sover inte där om jag inte får ta loftsängen.

Colombialiv sa...

Hmmm... Men för kallt är ju också himla jobbigt. Man blir så trött när det är kallt också, för det går åt så mycket energi till att hålla kroppen varm.

Klara sa...

Jaaaaaaa! Det är alldeles bestämt så att det är värre när det är för varmt. Fryser man kan man alltid ta på sig men man kan faan inte bli mer än naken. (Ett ämne jag stött och blött länge och i alla möjliga forum...) Det tas på tok för mycket hänsyn till frusna människor, ta på dig en tröja din lata mänska, säger jag.

Linn sa...

Egon: Så jävla skönt att höra att jag inte är den enda som är fjantig.

Colombialiv: Fast då kan man ju sätta på sig mer kläder. Fast jag vet också hur det är att bo i ett land där husen är dåligt isolerade. Man blir liksom aldrig varm där.

Klara: HURRAAAAA!