fredag, juni 3

I'm a good girl, yes I am

Har varit så bra dotter idag. Varit snäll hela dagen. Handlat till familjen. Lagat mat dvs grillat. Jaja, ni ska få veta. Det här åts: capresesallad med lokalodlade tomater och buffelmozzarella. Färskpotatis och vitlöksknyte på grillen. Ekologisk och lokaluppfödd gris, karré en smula utbankad. Serverades med ett dragon- och färsk vitlökssmör. Plus grillad sparris och lite olivolja.

Sen efterrätt: grillad ananas med myntasocker och kesellakräm med rom och mera mynta.

Det var JÄVLIGT gott.

Nu är det fopollskväll med pappa och sen ska jag och Sofia göra stan. Wöööwöööwööö.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Näe, det här går inte längre. Vill ha din matlagning hos mig nu. Hårt och länge...

Limpy sa...

Åh! Du är i Lidköping nu?! Hälsa Petter Björling om du skulle träffa honom, eller Ameli! (Det är Vivis bror och Ameli hans kusin.. och det här kändes lite överflödigt kanske.. Pusshej!)

Linn sa...

Daniel: bloggen blir väldigt generad för bloggen har lite störd fantasi.

Limpy: känner varken Petter eller Vivi, men däremot Ameli skulle jag hälsa på om vi möttes på stan. Hur känner du dom?

Anonym sa...

Nä nu får du sluta matblogga. Det är inte schysst. Jag blir såå... (valfritt ord) /M

Linn sa...

M: Asså mitt matbloggande verkar ju ha effekt på bloggens manliga läskrets. Är det så att vägen till mannens hjärta faktiskt går genom magen månne?

Anonym sa...

Linn, det kan du ge dig på! Iaf dina härliga kompositioner./M