tisdag, april 26

Vecka 40+0

Vi var hos barnmorskan imorse. Vår vanliga var sjuk, som vanligt, så vanliga kanske hon inte är längre? Vi har säkert träffat samtliga barnmorskor där nu och alla är så himla mysiga. Hjärta dom. Jag och bebin mår fortsatt bra. Hon hittade inte hjärtljuden först utan bara navelsträngsljudet, men eftersom bebin nuförtiden ger sig tillkänna cirka hela tiden så var jag inte ett dugg orolig och sen kom det, kloppetikloppetikloppeti, 138 slag i minuten. Lilla hjärtat *gråtemoji*. Vi har tid för ultraljud på onsdag nästa vecka och läkarbesök efteråt för att sätta planen om bebin inte kommer innan dess. Det känns så tryggt och lugnt och fint. Det är riktigt jävla tråkigt att vara föräldraledig utan nån att vara förälder åt. Jag försökte slösa bort lite tid med att äta frukost på Espresso house och sen ta en sväng på HM, men nu sitter jag likförbannat här i soffan. Börjar också bli rätt sur på Andreas för att han går till jobbet och träffar vuxna och får ha sitt vanliga liv. Tycker att han kan vara hemma med mig och dö tristessdöden. Mej, det tycker jag ju inte egentligen, men fan lite grann ändå.

Ha! Nu fick jag mail av pappa (ja, det där med pappa och hans mailande är en story i sig) där han ber om hjälp att hitta en bra färg till huset som ska målas om. ETT UPPDRAG! ETT UPPDRAG! ETT UPPDRAG! Yey. Sen ska jag träffa Emma och ta en kaffe vid två så det kanske blir en okej dag det hör iallafall.

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh vad fint, det är jätteroligt att följa dig!