söndag, april 17

Projekt kroppsrenovering pågår

Alltså det är inte lätt att fila fötter och klippa naglar med femtio centimeter bebis i vägen, let me tell you. Nu har jag iallafall gjort det (till Andreas stora äckel när jag klippte naglarna i soffan pga enda stället där jag kunde sitta så jag nådde utan att kräkas upp en fot. Alltså jag tänkte såklart ta upp efter mig, men hann inte eftersom nagelhitler sprang efter dammsugaren och i princip fångade naglarna i luften.) och lagt en ansiktsmask, tvättat mig från topp till tå i lukta gött och gjort en inpackning. Just nu har jag en paus i soffan för att hämta kraft inför det sista projektet: naglarna. Ska göra handbad och peta ner nagelbanden och måla fint med mitt nya gråbeigelila nagelack som jag unnade mig igår. Vill gärna måla tånaglarna också, men det är fan fysiologiskt omöjligt och Andreas verkade gahahanska osugen att göra det åt mig. Ska nog äta blodpudding till lunch och juica lite apelsin och ingefära och kanske göra lite iskallt gurkvatten med mynta. Det saknas bara en kvinna med fillers och en vitrock innan det här hemmet förvandlas till Sturebadet.

(Har jag sagt att jag har en innestående behandling på Sturebadet sen förra julen som jag inte kommer mig för att boka pga känner mig så himla obekväm med det stället. Massage vill jag ha i en mörk lokal som luktar rökelse eller hos en naprapat i scrubs där min kropp bara är en kropp, inte på öfvre östermahlm där allting är en statussymbol, men jag vågar inte berätta för Andreas att jag känner så så istället ligger presentkortet och stirrar på mig bredvid sängen. Jag är världens sämsta person att ge bort upplevelser till pga gör dom typ aldrig av orsaker jag inte riktigt kan förklara med nåt annat än att jag är bekväm och inte gillar nya miljöer.)

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag köper presentkortet! Låt det ej förfalla!! Alltså är seriös.