fredag, april 22

Jag är verkligen dålig på att vara hemma utan att totalt säcka ihop. Idag har jag till exempel sovit till tio, ätit lite sorglig frukost på det skrap vi har hemma (mathemleverans 14.15) och sen har jag suttit i soffan. Egentligen finns det två tusen saker jag skulle kunna ta tag i, bära bort skräpet från soffan som kom igår, lägga in den vikta tvätten i garderoberna, jobba av det sista, tvätta mig själv och borsta tänderna och klä på mig till exempel. Just det sista är nog min värsta grej. Om jag inte kommer upp ordentligt och får på mig lite smink och riktiga kläder så lajjar jag bara runt här hemma utan nån form av substans och mår egentligen rätt så dåligt av det. Jag vill inte superoptimera varenda timma, men jag behöver nån form av syfte för att inte helt tappa konturerna.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag är EXAKT likadan.
Kallar mig själv Koma-Karlsson i de lägena.
Usch, man njuter ju inte ens av de dagarna då.
Varför gör man på detta viset?
mot sig själv?

Malin E sa...

Jag är också exakt likadan. Så sjukt exakt.