tisdag, april 26

Vad är det förresten med hjärnan och minnen kopplade till låtar eller dofter? Satte på vår musiksak och det är väl nån lista Andreas spelade häromdagen på och så plötsligt José Gonzales Heartbeats och jag är i Melbourne på tre sekunder. Det är typ förhöst, kanske april? Det är t-shirtvarmt men mörkt ute och jag är hemma hos Maggie och Hacke och det luktar marijuana och vitlöksfräst köttfärs och fruktté. Jag har precis tränat och är nyduschad och Sam är där. Sam med det fantastiska leendet och det fnittriga skrattet som pirrade långt ner i maggropen. Veneer spelas back to back och vi röker cigarett efter cigarett och pratar och skrattar och jag känner mig så där fri och Titanic-on top of the world! Livet är lätt och jag är rolig och vi sätter oss i bilen för att åka ner till St Kilda pier och kolla på pingviner och jag och Sam fistbumpar på att fånga en och ha den som husdjur. Det luktar varm asfalt och saltvatten och vi går nära utan att nudda varandra fast jag inte vill nåt hellre. Sams tänder lyser i mörkret när han ler. Jag är säker på att mina ögon glittrar.

5 kommentarer:

minahistorier sa...

Så himla fint skrivet och jag fattar precis. Viss musik kan jag inte lyssna på. Varje gång jag hör mark kozelek tänker jag på mitt ex etta med ljusrosa väggar och hur han kastade ut nyckeln från fönstret ner till mig när jag kom från tåget. Kan se det exakt framför mig.

Mirijam sa...

Men herregud Linn föder du eller, det är så TYYYYST här!?! <3

Anonym sa...

Ja, jag håller ju i vanlig ordning på att oroa ihjäl mig. Hoppas allt är bra. /hannamag

Hanna sa...

Kollar också in titt som tätt. Hoppas allt är bra! <3

Anna sa...

Hoppas allt är bra med et!