måndag, april 25

Bröllopsdag

Idag är det ett år sedan jag fick en man/blev en fru. (!!!!!!!!!) Det är så overkligt lyxigt att leva med Andreas och då menar jag inte diamantregn och dyra handväskor-lyxigt utan känslomässigt lyxigt. Det är tre år sen på dagen som han sluddrade fram jag älsckar dig med en vinare i handen som han drack direkt ur i trapphuset utanför min dörr och därmed avbröt vårt uppbrott och påbörjade det finaste som finns. Det kanske inte är det mest romantiska jag kan säga om vår relation men för mig det bästa tecknet på att det är rätt: han har gjort mig helt fri från ångest. Han är den mest tillåtande, mjuka, bekräftande och kärleksfulla person jag någonsin har träffat och han är liksom min? Han ser mig. Han hör mig. Han älskar mig. Alltså det är så stort så jag får tårar i ögonen när jag skriver det. Jag må googla skiljsmässa+snabbt och kolla på lägenheter på hemnet när jag är förbannad, men inget av det är på riktigt. Vi är på riktigt. Jag kommer alltid att älska dig bby.

4 kommentarer:

minahistorier sa...

stort grattis till er båda - ni är lyckligt lottade som har varandra och kärleken! :)

S sa...

Så himla fint! Älskar er story :-) GRATTIS till er!

Mirijam sa...

Och har man träffat er ihop (jag har! två gånger!) så vet man att det är en match made in a heaven fylld av flygande kattungar, konfetti och regnbågar! Och snart har ni en bebis Linn! En liten 50/50-människa som blivit till pga att ni låg med varandra och sen byggde du den I DIN KROPP! En helt fullt fungerande liten människa med små snirkliga vinklar i öronen, vita blodkroppar och pyttepyttesmå lillfingernaglar.

LIVET VA!?

Johanna sa...

Men fiiiint!! Alltså åh!