lördag, april 16

Leva life

Jobbade inte sista dagen igår, trots att det var planen. Det blev för stressigt och jag mår bra och är pigg och barnet är enligt barnmorskan fortfarande lite ruckbart så min gissning är att det inte kommer nån bebis den här helgen. Jag har kanske max en dags arbete kvar innan jag kan lämna över rent och fint så istället för att stressa ihjäl gårdagen så jobbar jag på måndag också. Gick till och med in på försäkringskassan och avanmälde föräldraledighet på måndag. Är det så man gör eller? För att vara nåt som borde vara relativt enkelt så har dom sannerligen inte gjort det lätt för folk att hitta relevant information och då ska gudarna veta att jag vanligtvis inte är speciellt dumihuvet när det gäller instruktioner och att jag älskar alla sorters formulär som går att fylla i.

Jallefall, trots att det då inte var min sista dag på jobbet igår så känns det som att det var det och min energi har därför förflyttats från att orka jobba/ta hand om mig själv till att gå in i full on fixarmode här hemma/ta hand om mig själv. Imorse gick jag upp och gjorde BLTs, starkt kaffe, blodapelsinjuice och fruktsallad till frukost. *wife of the year*

Nu är jag assugen på att åka till Täby centrum och köpa krukor så vi kan plantera om lite blommor, pärmar så jag kan sortera våra papper, en cykelpump så vi kan pumpa barnvagnsdäcken och batterier så vi kan prova TENS-maskinen som jag lånade av min kompis. Vill iofs mest åka till Täby Centrum för att jag vill köpa smink på Make up store, schampoo på Lyko och drälla lite på R.O.O.M, men jag gömmer det bakom ovan. Hehe.

Inga kommentarer: