måndag, februari 29

Ja, det gick visst en helg där ja. Vi tog (äntligen) tag i vårt sovrum som har varit i nån form av undantagstillstånd sen vi flyttade in för nästan två år sen, eller det har väl snarare varit en o e r h ö r d långsam process av bortforslande av garderober, ommålning och beslut men nu så! Vi gjorde en lista på grejer vi måste ta tag i hemma efter att jag fick ett litet stressbryt för ett par veckr sen och ta mig fan om vi inte har bockat av 3/4 nu. Bebisen har nånstans att sova, vi har nånstans att byta blöjor och på köpet (och med lite extraköpt förvaring) fick vi ett sovrum som känns som ett rum istället för en yta med en säng där vi sover. High five på det!

Jag börjar inse att det här med max nio veckor till bebisleverans faktiskt tar lite på kroppen. Jag tycker fortfarande att jag mår jättebra all in all, men det kan ju vara för att jag hela tiden har antagit att det ska vara en sån jävla struggle att vara preggers. Obs! Jag vet att det är det för en del och vill ej förminska nån annans upplevelse, this is purely subjektivt. Det är klart att jag inte är mitt smidigaste jag när jag rullvälter ur sängen på mornarna eller när jag måste stöna väldigt högt för att resa mig ur soffan eller behöver gå i en väldigt förnedrande snigeltakt för att inte få sammandragningar (tror jag att det är iallafall, but who knows?), men det känns ju som ganska små grejer med tanke på att det ligger en bebis på typ två kilo och nästan en halvmeter lång mitt i mig? Men nu börjar jag bli tröttare på dagarna. Jag som alltid har varit kvällspigg vill gärna lägga mig i soffan vid sextiden och sen gå och lägga mig vid tio och efter en dag på stan eller ikea eller med fixande hemma så är jag grinfärdig och vill mest bara gnälla. Plus att bebisen stundtals tar sig lite väl stora friheter och sträcker på sig på ett ytterst obekvämt sätt för dens ömma moder. Är det okej att typ bli sur på sin bebis? Jag blir iallafall det ibland när den är extra jobbig. *mom of the year*

2 kommentarer:

minahistorier sa...

är det bara 9 veckor kvar alltså? det är ju snart!!!

Linn sa...

Det är MAX nio veckor kvar. Det är sju veckor till due date. *ensam hemma-emoji*