torsdag, februari 18

Det är torsdag och jag funderar på mäns toalettbestyr

Fram till för ett par år sedan hade jag aldrig funderat så mycket mer på mäns toalettvanor i andra former än MEN FÖRIHELVETE STÄNG LOCKET eller HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT TRÄFFA INNANFÖR RINGEN? Sen fick jag kompisar som fick barn med snopp och som uppmanade dessa barn att sitta ner när dom kissade. Det i sig kanske inte var en revolutionerande upptäckt, men när en pappa till ett av dom med styrka i rösten stateade att det är en självklarhet att sitta ner så blev jag faktiskt rätt förvånad. Missförstå mig inte, det är ju lika självklart som han tycker att det är, men jag hade aldrig ens tänkt på det som ett option tidigare. Stärkt av min förvåning frågade jag därför flertalet män i min närhet om det kanske var så att dom också satt ner när dom kissade och igen döm min förvåning när det visade sig att majoriteten av dom inte bara gjorde det men såg det som en självklarhet. Eftersom samtliga av dessa män är män jag har den största respekten för av helt andra orsaker har jag dragit slutsatsen att vettiga män självklart sitter ner när dom kissar och börjat döma dom som inte gör det ganska hårt. Nu, eftersom jag bor med en av dom vettiga, är det inte så ofta jag behöver höra det där jävla skvalandet och skvättandet som obönhörligen följer ståkissandet, men varje gång jag gör det tänker jag för mig själv att den mannen är lite lite dumihuvet. Och har lite lite tveksam inställning till hygien.

9 kommentarer:

S sa...

WORD! Förstår verkligen inte heller grejen med att vissa envisas med att stå.

Linn sa...

Nä, men eller hur? Tycker dessutom att det känns så himla mycket gammal äcklig höhö-mansroll över det hela vilket bara gör det ännu värre på nåt sätt. Riktiga män står när dom kissar känns som en bildekal i any given småstad på nåt sätt.

SARA sa...

Håller med exakt!!! Män som står och kissar, usch! Hatar't. Och ja, de är definitivt dåligt uppfostrade.

egoistiska egon sa...

Dessutom: de som står och kissar men sen inte tvättar händerna.

tankarochvardagslunk sa...

Å, tack! Detta inlägg gjorde mugg alldeles fnissigt glad. Antagligen för att det var ett så oväntat spontant ämne att blogga om. Tack!

Linn sa...

SARA: Känner att jag som uppvuxen i familj med bara tjejbarn är glad att jag förstod det här innan jag själv ska uppfostra ett eventuellt snoppbarn.

Egon: EEEUUUHH. Vill helst inte ens tänka på det faktiskt.

tankarochvardagslunk: haha! Glad to be of service.

Limpy sa...

Tänker samma sak. Tänker också att det kan vara en bra fråga för dem som tindrar för att ta reda på om mannen på andra sidan är något att ha.

Johanna sa...

Haha så är det helt klart. Vettiga män sitter ner. Givet. (Alla män jag någonsin frågat detta sitter ner. Så antar att det kanske inte är så vanligt det där stå-skvättandet? En kan ju hoppas...)

Anonym sa...

Jag är för lat för att torka upp skvättet helt enkelt. Därför sitter jag ner. Men tack för kopplingen till intelligens. ;-)