lördag, februari 6

Idag åt jag en semla. Det kan vara så att det enda jag ville göra i helgen var att äta en semla och att jag blev dödligt besviken när kaféet som tillverkar mina specialsemlor visade sig vara stängt, men sen blev jag överlycklig när jag hittade semlor på det vanliga ica:t och sen bar förpackningen som vore den min nyfödda bebis hela vägen hem. Det var en fantastisk upplevelse och jag kommer köpa en till imorgon innan jag åker hem. Mmm...semla.

Annars då? Drömmer att jag lämnar vårt nyfödda barn hemma i en kall, mörk och fuktig lägenhet och går till jobbet, en grå fabrik i ett grått England, och kommer på på en lunchrast att herregud, jag kan ju inte lämna en nyfödd bebis ensam?! Drömmer också att vi matar honom (pojkbarn i drömmen) med köttfärssås och morotspuré på rågade matskedar. Inser på samma jobb att herregud, barnet är en vecka och borde ju få mjölk eller ersättning?! Vaknar svettig med känslan av total otillräcklighet. Drömmer också att onda utomjordingar ska döda mig och mamma och pappa och det finns inget jag kan göra åt saken. Vaknar igen med en känslan av total dread tills Bom-Bom snabbt drar mig tillbaka till verkligheten med sin morgongymnastik.

Pappa är så himla imponerad över hur jag är som preggo. Han tycker att det är fantastiskt hur jag kan vara i sjunde månaden utan att det ens märks eller görs nån större grej av. Inte för att han skulle ha nåt emot att jag gjorde en stor grej av det, utan mest för att han tycker att jag är så lugn och glad och pigg. Jag suger åt mig hans stolthet som en svamp. Han lagar ändå mat till mig och bäddar rent sängen åt mig och städar fint för min skull. Vi köper blommor och åker till mammas grav och handlar och ser på tusen matcher fotboll. Det är så mysigt och fluffigt och fint och jag är så lycklig här.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Å så himla fint! Underbart att du mår så bra. Sjunde mån redan, bebisen är ju snart här!!

inte skyldig sa...

Åh ja herregud, redan sjunde månaden! Fint att höra att du mår så bra. Kram!

Linn sa...

Ja, men tiden går så himla fort! Det är verkligen helt sjukt.