torsdag, februari 4

Uppdatering från babyville

Vi hade tid hos barnmorskan imorse. Jag var min vana trogen skitnervös för att inte vara en A-mamma och ha dåliga värden och sov som en jävla kratta inatt dels pga det men också pga att mannen jag lever med snarkar nåt så vansinnigt när han är förkyld. Jag hatar honom lite på nätterna då faktiskt. Inatt skickade jag ut honom på soffan när jag hade legat vaken en timma och först lite gulligt älskling, kan du vända dig om för du snarkar? *snäll klapp* och sen lite mer grinigt men för helvete sluta snarka eller lägg dig på soffan *knuff knuff*. Jag hade oavsett sömnbristen ingenting att hämta för min oro för barnmorskan, som vikarierade för vår originalare som var sjuk, PRATADE I VERSALER och var OERHÖRT PEPP PÅ LIVET och meddelade att mitt blodtryck var PRECIS DÄR DET SKA VARA och bebisens hjärtljud var HELT PERFEKT LYSSNA VAD FINT! och min mage låg PRECIS PÅ KURVAN! Det är faktiskt hemskt fint att höra det där kloppeti-kloppeti-kloppet från bebishjärtat. Vi konstaterade gemensamt att det nog är dags att jag slutar tänka att det är nåt fel på vårt barn och istället njuter av att jag mår så himla lylligt. Sen konstaterade hon också att jag hade EN ALLDELES UTMÄRKT JÄRNDEPÅ OCH FINA JÄRNVÄRDEN och inte alls behöver äta järntabletter innan hon raskt bokade in mig/Andreas/oss på gravidyoga, pappagrupp och föräldrautbildning och sen skickade hem oss med ett LYCKA TILL HÖRRNI!

Såatteh, jag och bebin mår alldeles förträffligt och förutom att det känns som att jag kommer jobba 50% dom närmsta månaderna på grund av ovanstående gravidrelaterade aktiviteter och barnmorsketräffar så vill jag high-fivea världen. Jag sa till Andreas häromdagen när vi pratade lite om förlossning och sånt att jag liksom nästan inte är rädd längre och att jag, eller nån djupt rotad jävla hippieinstinkt i mig, har börjat bara känna att nej, men det här klarar jag och bebin. Det kommer göra ont så in i helvete och vara helt vidrigt, men jag klarar det. Vi ska team-klara det jag och bebin och Andreas och personalen och det känns så himla ahmen skönt att kunna mer fokusera på att få fokusera på att föda barn istället för att oroa mig för detsamma. Snart kommer jag väl börja skriva affirmeringar och tända rökelse och nynna för mig själv.

3 kommentarer:

Christel sa...

Men så himla fint! Gillar den här hippie-grejen. Mer sånt åt folket!

egoistiska egon sa...

Vad härligt att ni mår så bra! Profylaxkurs är ett hett tips. Väl spenderade pengar.

Linn sa...

Christel: Ja, men jag hoppas att den håller i sig för den är mycket skönare än min vanliga oro.

Egon: Tack för tips! Börjar med gravidyogan men ska kolla upp profylax också.