onsdag, februari 3

Ny vecka, ny matplanering

Jag lunchade med alltfinnsredan på La Neta idag, för övrigt mitt go to-lunchställe pga MUMS, och förutom att jag har saknat henne och det var skitmysigt så passade jag på att göra ännu mer reklam för det här med matplanering och hemleverans. Jag är alltså precis likadan live som här, kul för mig. Det må icke vara det sexigaste som har hänt mänskligheten, men he-rre-gu-d vad det är skönt att helt vuxet ha mat i kylskåpet och därmed kunna ha mat på bordet på 30 minuter från landning hemma. Idag till exempel så hann jag komma hem, måla över mina färgprover som jag provmålade nån gång förra våren och ändå ha maten klar en halvtimma senare. Eftersom jag åker till pappa i helgen när Andypants målar sovrummet och jag har feeling så kommer det en matplanering redan idag. Vi ska äta (det börjar för övrigt bli lite svårt att komma på så mycket kötträtter vilket ju i sig känns rätt bra på nåt sätt):

Tagliatelle med kyckling, soltorkade tomater, bladspenat och vitlök

Köttbullar med potatis, gräddsås, rårörda lingon och kokta morötter

Rostade grönsaker med bacon och crème fraîche med vitlök och timjan

Bulgursallad med halloumi, rödkål, paprika, avokado och massor med koriander och kikärtsröra (det vill säga typ det här fast i en bunke)


Inga kommentarer: