lördag, februari 20

When in depp, baka

Om jag har nån craving den här graviditeten så är det chokladbollar. Eller inte chokladbollar per se kanske, mer smeten innan det blir bollar. Det är det enda jag kan bli så sugen på så det är helt omöjligt att göra nåt annat än att gå och kladda ihop en smet och rulla ett gäng. Efter att ha fått mina storslagna planer för dagen helt krossade av Den Stora Deppigheten kände jag att mitt behov av att göra nånting (som inte krävde att lämna lägenheten) var ganska viktigt för att inte helt kollapsa såatteh ja, jag gjorde chokladbollar och så bakade jag chokladkolakakor och hade i lite hackad mjölkchoklad. Nu luktar hel lägenheten varm, bakad choklad och så fort jag har hämtat mig från att ha ätit en tredjedel av chokladbollssmeten på stående fot ska jag unna mig ännu mera götte och sen ska jag göra en paj med fetaost, spenat och soltorkade tomater och kolla på melodifestivalen och försöka bli lite glad igen.

Inga kommentarer: