tisdag, februari 16

Effort > reward

Ja, jag är hemma med min nemesis förkylningen även idag. Det är svintråkigt, men jag snorar och hostar och blir trött hela tiden så att jobba känns ändå inte som ett alternativ så here I am i mitt soffhörn. Igår kollade jag klart på Transparent och såg dom två avsnitten av Gifta vid första ögonkastet som jag inte har sett innan och så långt det går på Hit the floor så idag känns det som att jag har ett blankt, obehagligt, blad. För att skjuta upp det stora problemet med vad jag ska ägna tevetiden åt plockade jag fram vår råsaftscentrifug (och dess tusen delar) ur skåpen och juicade allt som såg trist ut plus ingefära. Det känns ju oerhört duktigt/nyttigt att göra egen juice, men arbetsbördan vs pris och slutprodukt? Alltså jag vet inte. Först ska frukten sköljas och citrusfrukter skalas, sen tar det cirka tre sekunder att juica skiten bara för att få ett halvt glas juice (okej, en flaska) och två kilo torrt fruktkött som är freaking omöjligt att få bort om man inte diskar o m e d e l b a r t. Så då diskar man ju alla tusen delararna med en pytteliten specialborste i tjugo minuter och torkar av bänken örti gånger pga kladd. För en glasflaska juice som förmodligen kostade minst 40 kronor i totalt inköp av frukt och grönt. Jag känner att det är väldigt oklart om det var värt det. *sippar hemgjord juice med sugrör framför teven*

1 kommentar:

Sofia sa...

Sjukt ovärt. Besviken varje gång.
Kolla på River på Netflix.