torsdag, mars 15

Mvh, smutsig_83

I fredags pratade jag och Gustav om djungelordspråket dom hade när vi pluggade och något skulle organiseras, en resa en middag en förfest what have you, bara vänta så fixar Linn det. Och så var det. Så är det kanske lite nu också. Jag tror att jag fick mitt jobb för att jag sålde in mina skillz i att organisera grejor om jag ska vara ärlig. Men them skillz har slutat fungera i mitt privatliv. Till exempel så gick jag ner i tvättstugan på lunchen för att kolla om det fanns nån tvättid ASAP eftersom jag numera är inne på den där sorgliga högen av vidriga trosor som jag har sparat av MYCKET oklara anledningar. Gissa vems låskolv som satt i hålet för 19-22 ikväll? Japp, min. För att jag bokade tvättid den femtonde februari. Det är ungefär bara en liten månad sen det.

2 kommentarer:

Lisa Frentz sa...

Alltså, tvätt. Igår tog jag min grovtvättsoskuld och tvättade mattor för första gången i mitt liv. Skammen var stor när jag ringde mamma och undrade i vilka grader man tvättor mattstackarna. "Har du ALDRIG TVÄTTAT mattor?" Eh, nej. Jag har ju bara bott hemifrån i 12 år, vad tror hon?
Tidigre strategi: Köpa nya mattor och gömma de gamla. Pinsam ursäkt till vuxen människa.

Linn sa...

Tvätta mattor? Har ALDRIG gjort. Eller ja, jag har tvättat badrumsmattorna. Gills det?