torsdag, mars 22

Allting jag är är du

Den kommer över mig ibland, skräcken. Att jag ska förlora mamma. Det är knappt så jag kan skriva dom orden men jag kan inte heller inte göra det. Jag är livrädd för att det här inte ska gå bra och för att mamma som är min grund min styrka min trygghet ska försvinna. Allting jag är är på grund av henne. Att hon har älskat mig och talat om det och kramat mig och skällt på mig och trott på mig och tvingat mig att göra saker jag inte har velat eller vågat eller trott på själv har byggt det som är jag. Att hon har kastat saker och skrikit och gråtit och tröstat mig och pusslat ihop mig. Den delen av mig som är bra är på grund av henne och jag vet inte vem jag skulle vara om hon inte fanns.

Jag lamslås, kastas omkull av skräcken att framtiden kan ta min älskade mamma.

15 kommentarer:

egoistiska egon sa...

KRAM.

elsa sa...

Fina du. Det finns inte ord för sånt här och inga råd alls att slänga sig med. Hoppas innerligt att det kommer gå bra.

josefin sa...

Kramar och styrkor till fina du och din fina mamma och hela din familj. All välgång önskar jag åt ert håll.

Colombialiv sa...

Hon måste bli bra. Bara måste, helt enkelt.
Kram

Kära Syster sa...

Kramar!

Och jag tänker att det viktigaste är att hon vet om det, precis det du har skrivit här.

/Anna

Sofia sa...

Fy tusan Linn. Vi finns här! När du vill.

Anna sa...

Jag är inne i samma fas - med min mamma.
Det bara FÅR inte bli så.
Vi får hoppas att det går bra.

Kram

emma sa...

Kram

Doktoranden sa...

Fint. Ta hand om dig.

Bonita sa...

Förstår dig.
Själv känner jag att jag lider mer av att se henne lida än att hon dör. Hennes död kan jag hantera. Jag kan klara mig utan henne. Jag kommer att sakna henne mycket eftersom jag älskar henne, men jag kan klara det. Men det faktum att hon lider och att jag inte kan göra något åt det....

Annika sa...

Åh Linn. Jag förstår att du är förtvivlad. Ta hand om dig och försök ha det så bra du bara kan. Ni behöver det. Både du och din mamma. Min mamma sa en gång att när hon tänkte på att hon kunde bli sjuk så blev hon mest rädd för att hon skulle behöva ta hand om alla andra som skulle bli så förtvivlade. Hon skulle knappt våga berätta för mig om hon blev sjuk för att jag skulle freaka så. Men jag har lovat mig själv att när/om något händer ska jag ta hand om mig själv så hon slipper göra det. Så hon kan fokusera på sig själv och så att jag har kraft över att också fokusera på henne. Därför; Aldrig ha dåligt samvete för att du inte tänker på det hela tiden eller för att du har roligt.

Jag tänker på dig.Och på henne.Mammor är viktiga saker.

Sara sa...

Dörren står alltid öppen, kom när du vill.
Tänker på dig dagligen. Ni klarar det här.

Ta hand om dig, fina du.
Kram Sara

inte skyldig sa...

<3

Johanna sa...

Hej gråten.

Linn sa...

Massa såna där hjärtan till er!