tisdag, februari 28

Linn vs. Livet 1-0

Nya jobbet ligger 3 minuters promenad hemifrån. Vet ni vad jag kom på att man kan göra då? Då kan man gå hem, laga lunch från scratch och städa lägenheten och titta på dagteve och sen när man kommer hem från jobbet är allt trök avklarat och man har hela kvällen på sig att göra roliga grejer. Känner att jag kommer applicera det här tänket på ungefär allt. Handla? Gör't på lunchen. Städa? Gör't på lunchen. Gå till posten? Gör't på lunchen. Alltså fattar ni hur mycket fritid jag fick helt plötsligt?

5 kommentarer:

Lfthmn sa...

När jag jobbade i Växjö fredagshandlade jag på lunchen. Gudomligt skönt att slippa stå och trängas i långa köer på fin-ICA tillsammans med alla andra desperata människor efter jobbet. På lunchen kan man bara glida igenom! Säkert samma på Systemet!

Linn sa...

Jag brukade försöka gå klockan fyra på fredagar på mitt förra jobb just för att slippa köerna. Men lunchen känns ju ÄNNU bättre. Kan ju till och med hinna förpreppa lite mat på lunchen så det är total fredagskoma när jag kommer hem. Mitt nya liv: oändligt många möjligheter. Heh.

Kartanthag sa...

Haha alltså jag har kollat runt lite i din blogg och kommit fram till att detta är den första bloggen i mitt LIV som jag faktiskt är sugen på att följa. Jag är kräsen. Ta det som en komplimang :) Kul med avståndet till jobbet förresten, tidseffektivitet is the shit!

Linn sa...

Kartanthag: Men TACK! Välkommen hit, slå dig ner i soffan, svär lite osv.

Mirijam Geyerhofer sa...

Jag ska fan också införa lunchtider på mitt jobb och göra såna grejer då, nu går jag runt och grejar mest hela tiden, typ avbryter för att gå och kissa och städar köket på vägen tillbaks till skrivbordet.