onsdag, februari 1

Saker jag tänker på

Igår när jag satt och kissade så funderade jag på det här med överlevnad i en öken. Är det verkligen så att det är bättre att dricka sitt kiss då än att inte göra det? Det känns ju sjukt sjukt äckligt. Tänkte att jag skulle googla, men glömde av. När jag kom hem satt det en lapp utanför dörren om fönsterputs och då tänkte jag lite på om det är okej att beställa fönsterputs för ett fönster och enbart utsidan? Sen pratade jag med mamma och blev irriterad över att hon är så jävla velig och ba vi kommer på onsdag och så kan vi ses på torsdag och kanske göra nåt på fredag eller lördag eller kanske inte eller jag vill se nåt roligt eller så kan vi gå till det stället där den där jobbar? Alltså. ALLTSÅ. "Gå till det där stället där han den där jobbar". Man ba JAHA dääääär! Eller inte. Hon avslutade samtalet med att säga att hon är som Magnus Uggla. Där och då kände jag att näe, hon har helt tappat det.

8 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha.

Doktoranden sa...

Relaterat till det första, se 127 Hours och återkom.

anydaynow sa...

Haha, älskart!

Linn sa...

Johanna och anydaynow: varsågoda.

Doktoranden: jag läste en artikel om honom i Café nångång 2005-ish och ba eurk. Jag fattar att man gör vad man måste för att överleva, men det där är gross!

Den där Jenny sa...

Hörru - hur går det med serietittandet? Vill veta vilken serie som är bäst, orkar inte kolla genom alla själv för att avgöra vilken som är värd.

Linn sa...

Det går sådär. Hittills har jag inte tittat på en enda serie. Dock läser jag böcker nuförtiden. Det verkar som om dom två inte kan co-exist. Men Sons of Anarchy om du inte har sett! Och Dexter! Och Ugly Betty! Ugly Betty måste du se!

S.W sa...

Förutsatt att man inte äter väldigt mycket kött eller använder mediciner kan man använda sitt urin till lite allt möjligt. Det finns en yogisk teknik som heter amarali som handlar om det.

Men om det då handlar om krissituationer till havs eller öken - ja, det är bäst för dig att dricka ditt kiss. Men detta kan du endast göra till en viss gräns för till slut har kroppen tagit tillvara på allt den kan och ut kommer bara salter och mineraler. Det ska du inte dricka, då mår du inte bra.

Jag hoppas bara att jag har en kopp eller flaska med mig om det händer. Annars blir det väldigt svårt...

Linn sa...

S.W: Oooh, vad info! Gud, jag älskar att ni alltid kan allting jag undrar över. Är dock mycket skeptisk till amarali, men bra att veta att jag bör dricka mitt urin om jag nån gång blir strandad i en öken.