fredag, februari 10

En morgon som är slutet och början och aj i hjärtat på tusen sätt

Gå upp in i duschen tända ljuset värma fötterna borsta tänderna ta på en blå tröja och stora klumpskor. Ut och det är kallt kallt kallt, blåser ånga i andetagen. Bussen är tom och solen är stor rund röd och målar fönster väggar  vägar guld, det glimmar blodapelsin mellan frostvita grenar. Jag dör av vackert. Går långsamt släpar fötterna tittar på isen som formats vågor som om det frös på en sekund. Stockholm är så jävla jävla fint. Jag vill aldrig att det ska ta slut.

Får en kram får två får tre får fyra får en kaffe och juice och frukost och det är så gott. Och människorna runt och mittemot är om några timmar inte längre mina. Dom fattas mig redan. Fyller kasse efter kasse med grejer rensar hyllor torkar skåp. Det känns som att jag ska sluta, säger jag och tänker mig inte för. För det är ju så. Att jag slutar idag.

Solen tar ingen hänsyn alls och lyser i allas ögon tills dom tåras.

3 kommentarer:

jj sa...

Slutet på något är alltid en början på något annat! Hoppas ni har en grym farvälfest! Hörs snart..puss

anydaynow sa...

Fint skrivet Linn. Lycka till med nya jobbet, nytt kapitel osv. Stort!

Johan sa...

Jag håller med anyday på alla punkter. Uppåt framåt och allt det där!