söndag, februari 26

Det händer inte så mycket här hemma. Vi gick på promenad och drack plåttermoskaffe i en vintervik. Att gå på promenad med mina föräldrar är att lyssna på en timma worth of konstateranden. Det värmer i solen. Nu blev det kallt i skuggan. Titta ett hus. Titta en tall. Det är is på Vänern. Man ba nähe?! Säger du det?

Mamma gjorde en gryta på fläskfilé, chorizo och cornichons och syltlök med pressad potatis och ångkokt broccoli till lunch. Jag dog av gottma. Sen försökte jag få tag på en ägg/nöt-fri semla, men misslyckades så det blev en chokladboll the size of Alaska istället. Den ska jag äta till eftermiddagsfikat. Hos mamma och pappa får man kaffe till frukost, klockan elva, på eftermiddagen och framför teven efter middagen på kvällen. Så är det bara.

I övrigt har jag roat mig med att spela piano, installera skype på mammas mac (det är ett skämt att mamman vars webmail kopplas ner när hon skriver mail för att hon är så långsam har en mac) och burit runt på sängkläder från 1919. Jag borde egentligen fota alla mina fåtöljer och visa er, men det är lite av ett projekt. Utan att jag har tänkt på det har jag lyckats samla på mig inte mindre än 7 fåtöljer under åren och jag älskar allihop för mycket för att slänga dom. I-landsproblem. Och med slänga menar jag givetvis skänka bort till behövande. Nu när jag tänker på det så äger jag även fyra matbord och två bokhyllor också. Tur att mapa har stort förråd. Ehe. He.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

Satan vad fint det låter med elvakaffe, föräldramiddagar och långpromenader! Och blev nästan lite gråtig pga längt när jag läste om is på Vänern. Saknar. Är dock ej avis alls när det gäller mammor och datasupport.

Fifi sa...

Haha, det låter som min pappa, fast han kan tjata om att det blåser lite kallt i en kvart.