söndag, maj 31

Och så går det en helg och herregud vad jag inte är lika rolig att följa längre. Jag hittar liksom inte tiden att höra av mig längre för livet håller på att hända jämt och ständigt. Den här helgen började med att jobba sent som butiksvakt och sen mötte jag upp Andreas och en av mina kollegor på Marie Laveau och åt en hamburgare och drack två öl och skrattade asmycket och sen vandrade jag hem genom stockholmskvällen. Jag måste ge det till Stockholm att vara vacker alltså. Jag dör lite grann varje gång jag ser vattnet och träden och båtarna och stadssiluetterna. I lördags åkte vi och överraskade Andreas bästis/kollega på hennes 50-årsdag i Stavsnäs och nu öste det ju ner men jag ville iallafall bara ta mitt pick och pack och flytta dit. Eftersom vi inte visste om dom skulle vara hemma eller inte så körde jag, men dom var hemma och det fanns mängder av champagne så vid halv åtta kände jag att det var dags för den nyktra gästen att åka hem. Vi köpte chark och ostar och jordgubbar och kollade på jag kommer inte ihåg på teve. Idag har vi varit på Ikea och sen har jag skruvat ihop en pall, satt upp en lampa, fixat nya kuddar, duschat alla våra växter, städat bland allt vårt bröte, varit nere med grovsopor, dammtorkat, dammsugit och våttorkat hela lägenheten. Och tvättat. Nu ligger jag i soffan och är väldigt väldigt väldigt trött.

Inga kommentarer: