tisdag, maj 12

Träning, this never starting story

Nu har jag lovat mig själv att jag måste börja ta hand om min kropp. Och med ta hand om min kropp menar jag inte att lägga om min kost till att äta minikeso och proteinshakes utan att faktiskt använda den lite grann jmf enbart sitta still. Jag behöver bli starkare i, nä vem lurar jag, jag behöver sluta vara svag precis överallt. Jag behöver inte få bättre kondition, jag behöver få kondition. Ni tittar ändå på personen som får ont i benhinnorna av att gå runt kvarteret så ni kanske förstår att konceptet Röra på sig inte direkt har varit nånting som varit nånting jag har låtit mitt liv styras av. Typiskt totalt megadåligt för kroppen och nu börjar jag känna lite att FÖRIHELVETE SKÄRP MIG så nu har jag bokat tid hos naprapat för att fixa allt som är snett och sen har jag gjort en liten träningsplan och ev-en-tu-ellt så ska jag signa upp på en sån där PT-onlinetjänst som min kompis berättade om igår och som lät så himla himla himla bra. Jag är ju annars lite tvivelaktig till personliga tränare eftersom det går nio paradise hotel-personer som tycker att SMAL ÄR DET ENDA ALTERNATIVET på en vettig och där alla tycker att kostrådgivning är deras första prio och träning är väl nåt som man måste göra. Jag vill liksom ha nån som hjälper mig med att träna bra och rätt och effektivt, inte nån som talar om för mig att kyckling och broccoli ska vara min enda föda i sex veckor. Och det verkade iallafall den här online-PTn göra så nu ska jag fundera lite till och sen får vi se.

5 kommentarer:

Den där tjockisen sa...

En paradise hotel-PT känns som min allra värsta mardröm!
Men vill man ha lite allmän träningspepp så tyckte jag att boken Stark som en björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström var rätt skön.
Han tycker att man ska äta vad fan man vill, bara det är gott och att det alltid är viktigare att man är glad än att man är smal. Sedan tror jag förstås att hans egen träningsmetod - typ: ta i så att du nästan dör - är direkt skadlig för hälsan. Men jag tar för givet att du är alldeles för smart för att plötsligt börja med marklyft och rekordförsök. Visst?

Linn sa...

Haha, nej jag tror inte att marklyft och rekordförsök är något jag kommer göra med en gång, men jag håller med dig. Jag gillar också hans inställning till träning och det är lite den och hans frus inställning att jag inte behöver träna bara jag går dit och byter om som jag tänker försöka fixa det här med.

Den där Andreas sa...

Skönt då att PT:n som jag började gå till för en knapp månad sedan inte är en paradise hotel-person utan faktiskt fokuserar på att lägga upp träningen efter mina mål och förutsättningar. Riktigt bra och riktigt trevligt och har inte kommit med några förmaningar om vad som ska ätas överhuvudtaget. Och, kors i taket, jag har faktiskt börjat tycka att det är kul att träna och saknar det när jag inte gör det. Det från att inte tränat alls i princip under mina 31 år. Så de finns, det gäller bara att ha tur!

4everfine sa...

Jag vet inte alls om du vill ha tips och om inte, bara bortse från tipset, men baserat på det du skrev: Clara Fröberg. Finns som online-pt i Lofsangruppen, men också som irl-pt på Styrkebyrån. Hon är en vän men tipsar inte bara därför. Hon är en skitbra. Fokar på att man ska bli stark och klara av sin vardag så som man vill leva den osv. Inga proteinshakes utan vanlig mat.

4everfine sa...

"Hon är en skitbra" = Hon är en skitbra PT.