fredag, november 1

Kommentarsutmaning och en liten lek

Mirijam, ni vet hon med den livmoderpåverkande ungen, tycker att vi ska kommentera mera och hon har ju lite rätt i det. Sen RRS-läsaren kom in i mitt liv har jag blivit sjukt dålig på att kommentera och det är ju lite som alla andra säger tusen gånger roligare att blogga när man har kontakt med dom som läser. Jag kan inte lova att kommentera på alla blogginlägg jag läser för jag tror inte på att bara kommentera för kommenterandets skull, men jag ska ta mig i kragen och faktiskt skriva det jag tänker så ofta när jag läser.

Ni gör som ni känner passar er, men om ni vill får ni gärna ge mig lite mer av ett ansikte på er som läser. Det var säkert flera år sen vi lekte den här leken sist och jag gillar ju er liksom. Jag vill ju veta vilka ni är också. Och man svarar på det man känner för. Så:

1)Vad heter du och var bor du?
2) Vilken är din bästa serie och varför?
3) När/Om läste du senast en bok som berörde dig och vad hette den?
4) Om du är ensam hemma och ingen annan ser, vad har du för guilty pleasures?
5) Tror du att vi skulle vara kompisar i verkligheten om vi träffades?

Jag kan börja:
1) Jag heter Linn och bor i Stockholm
2) Så himla svårt? Älskade Buffy och Alias när jag var typ tjugo. Älskar Suits och Hart of Dixie nu. 
3) Eh, läser typ inte längre. Så himla sad. Men Ms Peregrine's home for peculiar children var väldigt fin (samt den senaste jag läste och den enda jag kommer ihåg)
4) Jag hetsäter. Det är min bästa guilty pleasure, att få äta typ asmycket chips eller kakor eller så.
5) Alltså pass? I meet me all the time.

38 kommentarer:

Sara: sa...

1) Jag heter Sara och bor i Stockholm. Eller ja, Årsta. I <3 Årsta.
2) Får man svara sina bästa tv-program istället? I så fall Så mycket bättre och På spåret. Älskar s.k. kvalitetsunderhållning för massorna. Och så Masterchef Australien.
3) Har inte läst på hela hösten pga extremt mkt på jobbet i kombination med renovering och flytt, så senaste boken jag kommer ihåg att jag läste och älskade var "The Magicians" i somras. Eller jag älskade den första halvan som var som en universitets-Harry Potter, sen blev det lite för mkt Narnia för mig.
4) Eeeeh. Kommer inte på nåt. Organisera min nagellackssamling kanske.
5) Jo det tror jag. Framförallt skulle vi gilla att handla/prata om/laga mat.

Christel sa...

1) Jag heter Christel och bor i Katrineholm.
2) Min bästa serie? Jag har tittat på (och varit beroende av) Grey's Anatomy sedan episode one. Älskar även Masterchef och Hart of Dixie. Och garvar högt varje gång jag ser en snutt av Vänner, spelar liksom ingen roll om jag har sett avsnittet tusen gånger innan.
3) Läser en bok som berör just nu; Mörka Platser av Gillian Flynn. Har väl egentligen inte hunnit särskilt långt ännu men har redan fått lägga bort boken två gånger pga. att den gör mig så himla illa till mods.
4) Sova, tror jag. Jag ÄLSKAR att sova. Att bädda ner mig under fluffiga filtar i soffan och ligga och drömma mig bort och känna hur jag svävar in i sömnen. Bästa känslan.
5) Det tror jag. Det vore så bortkastat med vettiga saker att prata om/göra om vi inte vore det.

Sara sa...

1. Sara heter jag och bor vanligtvis i Västerås, men denna termin i Johor Bahru, Malaysia.
2. Hatälskar Breaking Bad. Längtar hem till resten av OITNB. Kollar inte på TV här pga tekniken.
3. Toni Morrison berör alltid.
4. Nerkrupen i sängen, ngt bra på TVn, paddan i famnen, Haribonappar och saltlakrits i en skål. Underbara tanke - här är jag aldrig ensam, har ingen vettig TV att kolla på och inget svenskt godis.
5. Jag är en gammal tant i jämförelse (38) men förutom det trivs jag med folk som liknar dig. Läser inte bloggar av folk jag inte gillar.

Stina sa...

1. Stina och bor i Melbourne
2. Åh, hur ska man kunna välja? Är en serieknarkare av rang och tittar på typ allt? Om du med en menar fyra så säger jag The Killing, The Following, Girls och Parks and Recreation.
3. Nästa gång får du ha lättare frågor av typen 'vilken färg är dina favoritstrumpor'. Läst en bunt bra böcker på sistone, men det var ganska länge sen någon riktigt berörde. Åh, jo, The fault in our stars av John Green pga bölade typ genom halva. Det är väl berört om ngt.
4. Kopiösa mängder lösgodis (tack ikea!) och kolla på dåliga (urusla!) serier av typen castle. Plus spela sjuka mängder patiens på telefon. Ja, det bor en liten tant inuti mig.
5. Alltså, kan ju inte säga nej? Läsa ju mest bloggar som man liksom känner att man (på ett ngt stalkeraktigt vis) bondar med.

Lina sa...

Åh vad kul! Jag är en sån där som läser anonymt och tänkt att nån gång borde jag väl ta och kommentera nåt, men som inte riktigt orkat... så det här är ju perfekt!

1. Jag heter Lina och bor i Göteborg
2. Åh skitsvårt, det går ju i perioder beroende på vilken jag ser just nu. Men just nu då - Homeland, mest för att den är så himla spännande. Downtown Abbey gillar jag också, och Spung för en massa massa år sen. Och en brittisk miniserie som hette Married Single Other som SVT visade för nåt år sen tyckte jag också mycket om.
3. Jag älskar att läsa och den här frågan borde ju därför vara skitlätt för mig att svara på, men jag kommer inte på någon? Tragiskt. Kanske har det att göra med att det enda jag läser just nu är kurslitteratur, och den är inte så spännande.
4. Jag slötittar på utlagda långfilmer på youtube (oftast riktigt dåliga filmer).
5. Oj jag vet faktiskt inte? Kanske. Förhoppningsvis! Men jag tror att du är mycket coolare än mig

minahistorier sa...

1) Heter ett relativt vanligt förnamn på M och bor i Malmö (vill behålla viss anonymitet :))
2) Just nu Bron pga skitspännande.
3) Läste Bea Uusmas bok "Expeditionen" om Andreexpeditionen och blev berörd av hur naiva de var och hur illa det gick.
4) ligger på soffan och streamar reality-serier. gärna valfritt top model utom det amerikanska som helt spårat.
5. hm, ja, jo, det tror jag nog. du påminner lite om en av mina kompisar :)

Anonym sa...

Jag heter Linda och bor i Stockholm. 
Bästa serie: Brottet, så sjukt spännande. Eller Treme pga new Orleans miljöerna och musiken.Eller Gilmore girls på tiden det begav sig. New girl är en ny (haha) favvis.
Bok: what I loved Siri Hustvedt. Läs, läs, läs!
Guilty pleasures: dålig tv, typ honey boo boo, en man och hans fruar.
Om vi skulle bli kompisar? Ja. Åtminstone för några år sen när man (jag) var bättre på att träffa nya kompisar.

S sa...

1. Sara, Stockholm
2. Bästa? Oh can't choose. Älskar bl.a. The Wire, Six Feet Under, Sopranos, Tell me you love me, L-Word och Modern Family men har säkert glömt någon viktig och episk.
3. Läste precis om Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion. Älskar den och ÄLSKAR essäer.
4. Xvideos
5. Vi har ju träffats!

S sa...

Så många Saror!

Och kul ändå att du på fråga 4 svarat hetsätning och och jag porr, medan alla andra typ valt myskväll!

felicia sa...

1) Heter Felicia och bor i Stockholm.
2) Arrested Development tror jag. OBS minus senaste säsongen. Helt min humor och fin och absurd.
3) Har blivit dålig på att läsa men Blonde av Oates tänker jag på ibland, trots att det var över fem år sen jag läste den.
4) Ja men äta typ glass med massa grädde och kolla på hollywood-fruar och sånt. Självklart fisa närhelst jag känner för det. Klia mig var som helst. Srunta i att duscha även om jag är ofräsch. Etc! Eh hehe.
5) Vet inte! Har en känsla av att du är mer rak och brutal (hehe) än folk jag vanligtvis omger mig med. Men jag gillar ju att läsa din blogg, så kanske skulle vi funka tipptopp!

Karin sa...

1. Jag heter Karin och bor i Uppsala.
2.Kollar knappt serier längre så jag svarar My so called life som jag älskade när den gick!
3.Nja, läsning är inte högsta prio nu.
4. Äta massa onyttigt, strunta i att laga mat men ändå samla på mig massa disk som jag skiter i att ta hand om.

Karin sa...

Missade sista frågan!
5.Du är nog mer rak än vad jag är van vid, jag är lite mesigare men önskar att jag var mer rättfram så kanske, förhoppningsvis!

Anna sa...

1. Anna och bor i Bohuslän.
2. Lie to me.
3. The other hand (hette den så. Little Bee). Tips av dig. Kan inte glömma den.
4. Hetsäter. Tappar saker på golvet och tar inte upp. Skapar lathetskaos på ett dygn som det sedan tar ett dygn att sanera.
5. Yupp.

Eelena sa...

1)Vad heter du och var bor du? Jag heter Eelena och bor i Karlstad
2) Vilken är din bästa serie och varför? Amerikanska The Office eftersom den bara är det.
3) När/Om läste du senast en bok som berörde dig och vad hette den? För tio minuter sedan läste jag ut boken Min mormor hälsar och säger förlåt. Den berörde mig till irritation pga att författaren slösar bort en helt okej historia med ett jobbigt språk och lite för hastigt avslutar boken med ett par sidor förutsägbart ihopknutna trådar. Förlåt för spoil.
4) Om du är ensam hemma och ingen annan ser, vad har du för guilty pleasures? Jag äter allt som kommer i min väg men har en kost som nästan enbart består av mjukt bröd och lösgodis. Eftersom jag är GBPopererad sedan tre år är det väl inte helt optimalt.
5) Tror du att vi skulle vara kompisar i verkligheten om vi träffades? Jag tror det efter ett tag men jag tror inte att det skulle vara någon kärlek vid första ögonkastet, utan snarare något som bara händer efter en lång tid. Lite att jag måste övertyga dig lite först men när du väl fattar hur frän jag är, då skulle vi bli det. Kompisar alltså.

anna sa...

1. Anna, bor i Gbg.

2. Så oerhört svårt att välja men Six feet under, Breaking Bad och brittiska The Office trängs på guldplatsen.

3. Det var för ett par veckor sedan, 438 dagar (Schibbye/Persson-boken). Längesen jag sträckläste på det sättet och både beskrivningen av deras passion, mod och engagemang, deras framväxande vänskap, fängelsetiden och förhållandena i Etiopien berörde väldigt mycket. Härligt nog var den mer inspirerande och engagerande än nedbrytande och ångestskapande, även om de känslorna också kom då och då under läsandet.

4. Vågar typ inte berätta men surfar på extremt piniga grejer bland annat. Att min googlehistorik genom alla år läckte ut skulle vara en personlig katastrof och innebära ett socialt självmord utan dess like för min del.

5. Jag tror att vi har mycket gemensamt på papperet så att säga och du verkar rolig att vara med samt klok och bra. Dock tror jag att våra temperament och personligheter (enbart, förstås, baserat på den bild jag fått av dig härigenom bloggen) kanske skulle vara svårförenliga. Jag är nog lite för mesig för din smak tror jag. Heh.

Agnes sa...

1. Jag heter Agnes och jag bor i Skövde.
2. Älskar Suits. Den är cool och rolig och SNYGG och jag älskar snyggt! Bla. därför jag även älskar de senaste bondfilmerna också, pga snyggt! Åh, och kostymer!!! Alltid varit min grej.
3. Jag läste nyligen Tidsresenärens hustru av Audrey Niffeneger och den berörde mig pga. själva historien och personen som rekommenderade mig den och på den situation jag befann mig i då.
4. Klämma pormaskar/finnar. Kan stå väääldigt länge framför spegeln och inspektera, pilla och klämma. Mitt bästa "funderarställe". Ångrar mig alltid efteråt pga flammig och prickig men har kanske även löst alla världens problem under tiden så. Det och att springa/hoppa inomhus (alltså som en tok), oftast av glädje.
5. Hm, alltså jag skulle vilja att vi var kompisar i verkligheten om vi träffades, om du är någorlunda som du framstår i bloggen, för jag tror att vi är lagom lika och lagom olika för att kunna vara det.

Honey sa...

1. Jag heter Anna och bor i Göteborg
2. Bästa någonsin är X-files. Fast just nu är det nog Bron, Big bang theory och South park. Åh, och alla matserier typ Top Chef/Just desserts och Masterchef (men bara de amerikanska).
3. Jag vet inte om man kan säga berörd, men jag fastnade väldigt hårt i Dianna Wynne Jones - The Chronicles of Chrestomanci, tyckte att de var så himla bra. Sen var jag rätt förtjust i Lindbäck/Bjärbo - Vi måste sluta ses på det här sättet.
4. Åh, jag har funderat, men jag vet inte om jag har några? Alltså, jag sitter väl inte och slänger snorkråkor på golvet och fiser äckligt när jag har folk i närheten, men det är inte med så mycket pleasure jag gör det när jag är själv heller. Jag gör saker jag vill/tycker om oavsett om jag är själv eller har sällskap antar jag (okej, jag älskar att tokstäda när jag är ensam, kan bara göra det då, men det känns som om det inte riktigt gills).
5. Det hoppas jag! Vi skulle kunna prata mat och böcker iaf, det är en bra start. Fast du hade nog fått börja, för jag är en sån där som är lite svår att få igång ibland. Jag är inte ointresserad eller sur, bara...försiktig? Och lite blyg.

Anonym sa...



1. jag heter johanna, bor i uppsala pga pluggar, men är egentligen från nordlig sthlmsförort (viktigt tydligen)
2. har senaste veckan gett califirnication, breaking bad, 30 rock och happy endings en chans. fastnade för noll av dessa. säger girls, saknar girls så mycket.
3. läste boken kroppslinjer som egentligen är en avhandling som handlar om transsexuellas väg till könskorrigering. hade denna som kursbok men var verkligen någon jag fastnade i på riktigt pga SÅ intressant och hjärtlig. finns så många aspekter av det som man inte tänker på. blev helt klart berörd av personberättelserna.
4. onanerar. bor i ett hus med fem andra personer som har lövtunna väggar, så när jag väl är själv så passar jag på. annars också såklart men känns en aning bättre om jag är själv.
5. väldigt oklart! tror visserligen det, jag gillar vin tex. och mat. bra grejer.

Linn sa...

I LOVE YOU!

Och också, man får svara på nummer fyra helt anonymt i inläggen ovan om man vill.

Frida sa...

1. Jag heter Frida och bor i Skellefteå

2. Parks and recreation. Men ser typ tusen serier, så finns massa andra bra också. Men den är bäst.

3. The fault in our stars var den senaste som ba verkligen grep tag i mig och som jag bröt ihop av. Jag och cancer asså - inte bästa vänner.

4. Är alltid ensam hemma, evig singel osv, men kliar mig på diverse ställen på kroppen och luktar sen på fingarna är min ständiga guilty pleasure.

5. Jag tror/hoppas det. Till stor del för att det vore sjukt värt att få äta din mat.

wonderland sa...

Roligt!

1. Jag heter Heidi och jag bor i Helsingfors, Finland
2. Bästa serie. Hmm. För tillfället känner jag nog stor kärlek För Sons Of Anarchy. För den har ju liksom allt. Snygga män, kick ass kvinnor, kärlek och ganska så mycke av detdär "livet är så tugnt och orättvisst".
3. Tell The Wolves Im Home / Carola Rifka Brunt. Läste den i våras.
4. Nätspel. Winner takes it all.
5. Hmm. Jag tror att du skulle kanske hålla din distans och att jag skulle få jobba för att få dig att inse att "hey, hon är faktist ganska så rolig". Är för det mesta nog en kärleksfull person ;)

Kajsa sa...

1. Kajsa, pluggar i Uppsala men från norr.
2. Svårt, finns många bra men har typ slutat kolla på serier av nån anledning, kan liksom inte komma in i dem som förut. Senaste jag kollade var Orange is the new black och den är ju bra.
3. Regnspiran och Bära mistel av Sara Lidman. Guld från guldriket!
4. Samma som från Frida här ovan, kanske är något i vattnet.
5. Hmm, ja om jag inte var så pluttig kanske. Fast hey, jag är för mindre ålderssegregering.

Anonym sa...

1) Anna, Uppsala
2) Gillar brittiska serier, typ Cold feet, Married single other och The Office.
3) Återigen, brittiskt. Helst chick-lit eller likn. Senast Jojo Moyes Me after you. Den var fin och bra tycker jag.
4) Ensam hemma tar jag fram förstoringsspegeln och pincetten och granskar mitt stackars ansikte.
5) Vi hade nog varit ett vinnande koncept.

Johanna sa...

1) Jag heter Johanna och bor i Göteborg.
2) Älskar typ alla serier. Utom den där om mafia i chicago pga somnade hela tiden. Men den ska ju vara bra har man ju hört.
3) Thousand little peaces med James Frey. Läser just nu schibbyes och perssons bok som berör som fasen, vi har ju samma jobb. Och så läser jag just nu även Lotta Lundgrens bok om mat och livet. Den berör också på sitt sätt, mest för att den är rolig och klok, och jag älskar kombon rolig och klok (lite som du btw).
4) Hehehe. He.
5) Ja! Vi har ju setts en gång, och det var trivsamt. Tänker ofta att det hade varit kul att ses igen, alla bloggbekanta i klunga som sist eller mer en och en. Kul hade det varit oavsett. En öl nästa gång vi är i varandras städer?

Kära Syster sa...

1) Jag heter Anna och bor i Stockholm
2) Bäst brukar liksom vara den man ser senast... Men jag hänger fast vid How I Met Your Mother trots att den börjar sina. Annars är det just nu Hell On Wheels. Makaber, snygg.
3) Senaste bok-flamman är några år gammal nu: The Night Circus. Lätt den bästa upplevelsen på länge!
4) Pass.
5) Alltså, jag hoppas det. Jag får intrycket av att vi är så monumentalt olika att jag tror att vi skulle kunna prata om livet och kärleken och döden och sånt. På riktigt. Jag kan inte sluta kolla in här för att det liv du presenterar är så långt ifrån mitt:)

Trevlig helg!
/Anna

Blenda sa...

Hej!

1)Jag kallas Blenda och bor i västsverige/Thn.

2) Alltså, serie... Räknas Historieätarna? Brukade följa Grey's Anatomy, men av någon underlig anledning, inte denna säsong.

3) Jag läser hela tiden, men inte alltid sådant som berör mig (ibland vill man bara slöa). Jag älskade Hungerspelen, och To Kill A Mockingbird.

4) Guilty pleasures... Vet inte, jag är aldrig ensam hemma nuförtiden! Eller ja, kanske att jag läser riktig skämslitteratur???

5) Nä, jag tror kanske inte att vi skulle vara kompisar i verkligheten - du är mycket yngre än mig, och genom din blogg uppfattar jag dig som mycket öppen och "direkt" och lite fräck. Jag är ganska blyg och dessutom obstinat... :-)

Ha det gott! /Blenda

Johan sa...

1) Johan, och Västsverige känns lagom diffust.

2) Dött lopp mellan 30 Rock, Parks and Rec., Masterchef AU och West Wing. Är dock oproportionerligt uppspelt över att På Spåret snart är tillbaka, men vet inte om det faller in i denna kategorin.

3) Pga extremt låg läsfrekvens som när den inträffar ofta innehåller facklitteratur, där det rör sig mer om upprörd än berörd, så var nog den senaste En man som heter Ove. Var kanske lite extra labil när den lästes också.

4) Oj, pass tror jag.

5) Kanske det kanske. Misstänker dock att du är på tok för cool.

emma sofie w sa...

1)Emma, bor i Östersund i max tre månader till
2) OJ. Just nu tittar jag på The Following, West Wing och Homeland.
3) Läser om Människohamn nu, vill tro att den är en sån bok. Annars Morgon i Jenin!
4) Just nu: sextar och allt det innebär.
5) Utifrån bloggen så tänker jag att vi nog skulle komma överens.

egoistiska egon sa...

1)Vad heter du och var bor du?
Egon och bor i Stockholm

2) Vilken är din bästa serie och varför?
Jag tänker alltid att Vita Huset är bäst ever, men har ju inte sett serien på hundra år så vet inte längre.

3) När/Om läste du senast en bok som berörde dig och vad hette den?
Läste en bok om att föda barn. Det var lite jobbigt faktiskt. Ehrm.

4) Om du är ensam hemma och ingen annan ser, vad har du för guilty pleasures?
Klämmer finnar? Det gör jag iofs oavsett.

5) Tror du att vi skulle vara kompisar i verkligheten om vi träffades?
Jaaa. Apropådet så borde vi ses snart tycker jag.

Anonym sa...

Ännu en fuskläsare här som känner för att äntligen kommentera...

1. Jag heter Samuel och bor i ett litet samhälle i Småland.
2. Downton Abbey, älskar kostymdraman och Maggie Smith.
3. För något år sedan tvingade en kompis mig att läsa Alkemisten, så jag får väl säga den. Tycker den är underbar.
4. Tror inte jag har några guilty pleasures med tanke på din reaktion över andras "mesiga".
5. Nja... Vi är nog alldeles för olika för det.

Anonym sa...

1) Jag heter Åsa och bor i Idaho
2) Vänner, Sopranos och Hell's Kitchen. Hatälskar Gordon Ramsey.
3)Gaahh... vet inte, vill-känna-mig-smartångest... vet inte.
4)Stänger in mig på toan, noppar ögonbrynen och klämmer porisar i eveigheter.
5)Mja...jo, det tror jag. Speciellt efter några glas vin.

Hanna sa...

1) Jag heter Hanna och bor i Perth.
2) Okej, om vi snackar bästabästa genom tiderna så säger jag Spung och The Office UK. Bästa just nu säger jag Breaking Bad.
3) Oj, det var rätt länge sen tyvärr. Men säger Patti Smith - Just Kids.
4) Hetsäter en påse chips och sträckkollar avsnitt av typ Teen Mom 3.
5) Ja men det tror jag. Vi har ju setts en gång tidigare och det var fint!

Josefine sa...

1. Jag heter Josefine och bor i Majorna i Göteborg. Men snart blire Hisingen.
2. Six feet under, Friday Night Lights, The Wire (jag kan inte välja)
3. Lars Noréns dagbok.Tycker att "The Ocean at the End of the Lane" av Neil Gaiman som jag läser nu är rätt fin också.
4. Letar igenom alla skåp och hittar barnens godis och äter upp det, tänker att jag ska ersätta det nån gång men äter troligen upp det jag köpt för att ersätta också.
5. YEAH!

Anonym sa...

Jag e en sån som aldrig kommenterar och har aldrig kommenterat förut, fast jag har läst din blogg ganska länge.
1) Jessica och bor i Finland
2) Bästa serien är Downton abbey eftersom det är passlig mängd drama i serien, och den är avkopplande att se på.
3) Kommer inte ihåg
4) Mina guilty pleasures är att sitta hemma och äta chips och kolla på en kärleksfilm som vet precis hur den slutar (fast man inte har sett den förut).
5)Jag tror vi skulle kunna vara kompisar, jag gillar att du skriver vad du tänker.

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Kul!

1. Heléne och bor i Hjärup som ligger utanför/mellan Malmö/Lund.
2. KAN_INTE_VÄLJA_EN! Twin Peeks, Sex & the city, Party of five, Greys Anatomy, The OC, Mitt så kallade liv. LIvet, de handlar om livet.
3.Minns faktiskt inte. :-(
4. Dryck! Vitt vin, Coca-Cola och kaffe.
5. Absolut. Du är kul, jag är kul, min mamma har haft cancer, din mamma har cancer, vi gillar böcker och alkohol, att resa. Sen hade jag nog låtit dig laga maten. :-)

Kram

uppochhoppa sa...

Sofia/Sofy/Uppochhoppa (bloggen jö!) I Sthlm.
Har nästan slutat titta men Greys kan jag inte släppa taget om.
Bok va? Hrm...läste bitterfittan nyss. Massa år för sent. Fattade inte hur den kunde riva upp storm?
Dirty chai från espresso house. Mitt månadskonto där, ajaj.
Är rädd att du är för cool katt. Men kanske?

Colombialiv sa...

1)Vad heter du och var bor du?
Annika och jag bor i Bogotá, Colombia

2) Vilken är din bästa serie och varför?
Game of Thrones! Jag har ALDRIG sett en så bra serie i hela mitt liv och nu känner jag att jag typ aldrig kommer att kunna se en annan serie igen för ingen kommer att vara lika bra.

3) När/Om läste du senast en bok som berörde dig och vad hette den?
Jag har blivit så himla dålig på att läsa böcker sen Gael föddes. Min favoritbok är Judiths Teater av Inger Alfvén.

4) Om du är ensam hemma och ingen annan ser, vad har du för guilty pleasures?
Jag tror inte riktigt på guilty pleasures. Varför ska man känna skuld, liksom? Men okej... Dåliga tv-program. Särskilt reality-program från USA. Typ Bachelorette.

5) Tror du att vi skulle vara kompisar i verkligheten om vi träffades?
Kanske! Jag tror att du skulle älska Gael och jag tror att vi skulle bråka en del om politik. Fast gilla varandra ändå.

Elin sa...


1)Vad heter du och var bor du?
2) Vilken är din bästa serie och varför?
3) När/Om läste du senast en bok som berörde dig och vad hette den?
4) Om du är ensam hemma och ingen annan ser, vad har du för guilty pleasures?
5) Tror du att vi skulle vara kompisar i verkligheten om vi träffades?

Hej Linn,

jag heter Elin och bor i Hammarbyhöjden på 38 kvm med 1 st fästman, tre stekpannor och ett 60-tal par skor.

Min bästa serie är Doctor Who, de "moderna" säsongerna. Vilket innebär från 2005 och framåt, inte de räliga 60-80-tals säsongerna. Anledningen till att jag fullkomligt älskar Doctor Who är för att det är scifi för ungar och det är så orimligt, självmotsägelsefullt och fullkomligt underbart att en till synes enkel sonic screwdriver löser alla möjliga problem med läskiga aliens gör att man bara måste älska serien. Plus att vem är inte förtjust i David Tennant och Cathrine Tate?? Plus det faktum att när jag såg serien första gången så var jag sådär sjukt bakfull att man bara passivt accepterar ALLT i serien vilket också kan anses vara en förutsättning för bli förjtust. (som ett sidospår kan också nämnas spinoffen Torchwood som är tuffare och bra mycket mer sexig.)

Alltså, well... Jag läser så förbannat mycket böcker och det mesta berör väl på ett eller annat sätt. Men en bok som jag har levt med i flera, flera år efter att ha läst den är "Never let me go" av Kazuo Ishiguro (tack google för namnet), vet ej varför men jag anar ett visst scifi-tema på detta inlägg.

Gulity pleasure: de där tjocka "chipsen" i UK/IRE där man får majonäs, den där goda majonäsen som har väldigt få likheter med den där hemska geggan vi köper här. Det är mitt guilty pleasure, jag erkänner att jag rätt ofta beställer lasagne på den gröna ön bara för att få chips o majjo till!

skulle vi vara kompisar, om vi lägger fram det så här: vi gillar käk, alkohol och böcker. Vi skulle endera bli de såtaste vänner och börja en matcirkel där vi kör långkok och ett par, tre bibbor över en fredagkväll för att sedan sluta i nåt slags extremt nörderi med hemmagjort langusterpulver att strö över våra specialbeställda ostron från långtborti-stan och champagne. Samtidigt som vi snackar böcker. Ja, jag tror vi skulle vara kompisar.