onsdag, november 6

Adlibris? Det är inte jag, det är ni.

Skickade precis ett något irriterat e-mail till adlibris på grund av deras extremt dåliga e-mailutskickshantering och det känns väldigt tillfredställande. Förutom att jag är arg på hela adlibris nya sajt och deras idiotiska autofakturacheckout så stör det mig att jag trots tre försök att avregistrera mig fortfarande får nyhetsbrev. I nyhetsbrevets opt-out kan man nämligen bara avregistrera sig för en typ av nyhetsbrev, till exempel "engelsk pocket", som just det utskicket handlar om, men man ligger kvar i deras register på övriga kategorier (som man inte har nån aning om vilka de är). Detta har adlibris löst helt osmidigt genom att be sina kunder logga in på sina konton och administrera vilka utskick dom vill ha. Vilket väl hade varit okej om det tipset inte hade genererat ojdå hejhej den här funktionen finns inte än på grund av vi bygger om hejdå. Enter surt jag är en arg kund-mail. Om inte det här hjälper heller så ska jag skicka räkor i gardinstängerna interwebzway.

5 kommentarer:

Limpy sa...

Väl rutet! (skiter i att jag är gammaldags)

Sarah sa...

jag har ett arligt aterkommande emailkrig med adlibris da jag undrar om de antligen kommit in i detta artusende annu och borjat acceptera utlandska visakort och att posta utomlands annu (det har de inte). sa himla irriterande - man kan kopa grejer online fran hela varlden men inte bocker fran sverige. och jag lar ju inte vara den enda av alla hundratusentals utomlands boende svenskar som skulle vilja kunna kopa en bok ibland. buhu, dumma adlibris.

Linn sa...

Limpy: tack!

Sarah: Ja, den beefen hade jag också med dom när jag bodde utomlands. Men dom är ju idioter, det är ju bara att konstatera.

Anonym sa...

Sarah: vilket land bor du i? Om i USA eller UK kan du köpa Barnes & Noble's nook (eläsare) och köpa svenska e-böcker på dito.se. Bor själv i USA och sen jag upptäckte detta är svenska bokproblemet löst! Det är ljuvligt! Kommer aldrig mer köpa en fysisk bok - e-böcker is the sht. Ang adlibris, detta hände mig: köpte en e-bok men fick meddelande att jag måste betala med faktura (eh what?). Ok fine, skickade den till min pappa i Sverige. Laddade ner boken. Fick sen email att jag tyvärr inte fick köpa pga bor utomlands. Vid det laget hade jag redan läst ut boken via mobilen. De verkar ha järnkoll på sin bizniz.

Anonym sa...

Och att läsa böcker på en e-bokläsare typ kindle eller nook är inte som att läsa på ipaden. Var själv otroligt skeptisk och "nej måste KÄNNA boken, bläddra bla bla" innan. Är frälst och kommer ej återgå till papper!