måndag, november 25

Jag mår faktiskt oförtjänt bra idag och känner inte av bakfyllan alls. (No jinx.) Jag har varit inne på kontoret och fixat lite grejer och käkat lunch med en gammal kollega och nu sitter jag hemma i soffan igen och håller tummarna för att vi får flytta in i lokalen mina kollegor är och kollar på i detta nu. Jag gillar mitt hem, men det vore rätt gött att slippa vara här så himla mycket.

I övrigt tänker jag lite på matplaneringen och hur misslyckat det projektet blev. Lite för att jag var lite överambitiös och lite för att veckohandla och matplanera inte riktigt överensstämmer med livsstilen för dinks eller iallafall inte på oss. Vi är för dåliga på att vara hemma fyra dagar i veckan och till slut köpte vi bara mer mat än vad vi lagade och det hade lite motsatt effekt än planerat. Men. Det var en bra idé att ha färdiga matalternativ, för när vi inte har det slutar det nio gånger av tio med att vi äter pasta och det är ju gott and all, men kanske inte världens bästa sak att käka för ofta. Nya budet: matplanering, men handla på vägen hem från jobbet. Idag tänkte jag att vi skulle käka Jonas Crambys carnitas men sen insåg jag att vi har massor med mat i kylskåpet och inte kommer vara hemma resten av veckan så det kommer förmodligen bli nån form av grönsaker i ugn med creme fraiche ikväll. Eller soppa. Nåt som gör av med mycket halvskräpig mat iallafall.

Inga kommentarer: