tisdag, oktober 29

Tack evolutionen för det här

Duschade precis, the prerogative of jobba hemma måste ju vara att man kan jobba från att man vaknar och sen ta en fräshörpaus. Känner mig som en ny människa ungefär. Har även tagit på mig jeans och även om det måste klassas som ett av världens obekvämaste plagg så är det ändå rätt snyggt. Fick humördipp igår och ville mest bara gå ut framför en buss. Idag ba TADA it's menstime! Är väl bara inne på år arton eller så med det här vidriga kvinnoproblemet och jag har ändå inte lärt mig lägga ihop ett och ett eller ha koll på när det är meningen att the dark days ska infalla. Arton år, fatta hur många dark days det är. (En snabb överslagsräkning säger mig att det är runt ettusen dagar.) Idag känns marginellt bättre, men känner mig fortfarande vilsen och tämligen övertygad om att jag är en fejk.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Jag trodde att som preggo skulle jag NJUTA av att inte ha mens. Men icke! Det är som att man ens KAN ha mens försvinner ur hjärnan. Jag har alltså helt glömt bort att det ens existerar, vilket gör att jag inte heller njuter av det. Så himla... ovärt?

Linn sa...

Fruktansvärt ovärt faktiskt. Kroppjävel.