måndag, oktober 28

Borta bra men hemma bäst

Jag kom hem vid halv elva igår och trots världens bästa helg så var det så jävla skönt att gå rakt in i en väntande famn. Ganska stor skillnad från alla andra söndagsresor i mitt liv när jag har haft ångest för att lämna och ångest för att komma hem till ingentinget och den där känslan av att ingen riktigt bryr sig. Att man skulle kunna bli påkörd på vägen hem och ingen skulle veta eftersom ingen förväntar sig daglig avrapportering. Om jag har lärt mig nåt så är det att jag ska försöka vara den där personen som väntar och förväntar för mina singelkompisar. Aja, nuff of me och mitt moder theresande. 

Ny vecka, nya utmaningar. Skoja bara...eller? Tappade telefonen i marken imorse på väg till jobbet så hela displayen sprack i tusen bitar. I fredags ramlade jag ner från en stol i sovrummet när jag försökte ta ner en kartong. (Det gick bra, landade som tur var med huvudet i smutstvättspåsen istället för i väggen/dörren) Har ekonomisaneringsnovember efter att ha trott mig vara miljonär i somras när jag var arbetslös och sen ignorerat faktum att jag inte var det fram tills ungefär nu. Skulle vara gött att få komma ikapp lite med sparkontot som i dagsläget är hela tjugofem kronor eller nåt sånt. Varför har jag ens sparat tjugofem kronor? 

Här kommer iallafall veckans matsedel:
Indisk vitkålsgryta med chorizo, kikärter, blomkål och creme fraiche (arv från förra veckan)

2 kommentarer:

minahistorier sa...

åh, grön ärtsoppa! det måste jag göra snart också. tack för recept :)

Linn sa...

Det är så jävla gott!