onsdag, oktober 2

Okej, på jobbet funkar tydligen inte nätverket och då kan jag inte jobba såatteh.. Närå, får väl sortera lite papper eller nåt.

Nej, men om lyckan. Den fanns ju där innan Andreas. Jag var ju lika glad över höstluften och solen och en nystädad lägenhet innan honom. Jag njöt lika mycket att att få umgås med mina kompisar. Lika mycket av vin. Lika mycket av god mat och djupa samtal. Inget av det är en ny sorts lycka. Men ångesten som låg som en dimma över alltihop är helt borta. Rädslan. Skräcken. Närhetsbehovet. Vardagsensamheten.

Helt. Borta.

Att jag numera älskar mitt jobb och har none of the stress från förra jobbet kanske också gör sitt till, men jag känner mig stark nu. Hel nu. Och det gör mig lyckligare än jag kommer ihåg att jag någonsin varit.

5 kommentarer:

Sofie sa...

Stort like på detta! Yay!

Matilda sa...

Alltså gud vad glad jag blir över att läsa det här. Hurra för dig!

Hanna sa...

High five på det!
2013 alltså. Bästa året!

emma sofie w sa...

Alltså gud vad glad jag blev av att läsa det här. Hurra och fan vad du är värd det!

Anonym sa...

Underbart, Linn!
Det är så det ska kännas! Så glad att du hittat dit!

Louise Hell