fredag, oktober 25

Utvärdering matvecka

Okej peeps, idag är det fredag! Och helgmat planerar man bara inte, så säger lagen (plus jag ska åka bort så jag skiter i vad som äts i mitt hem under helgen). Det betyder att vi kan summera första planerade matveckan (woho!). Totalt kostade maten 500 kronor och jag då hade jag lunchlåda varje dag (utom idag när jag ska lönelyxa med utelunch) och vi har mat över så jag ska flytta en rätt till nästa vecka. Det var en hemskt billig vecka faktiskt. Av de fyra rätter jag tänkte att vi skulle äta åt jag tre, sen fick nån feeling och bytte mat och gick och handlade och jag slängde ihop en lunch på vad vi hade hemma. Fyra av fem rätter var vegetariska. Det är jag mycket nöjd med.

Vanlig hederlig pasta med tomatsås (veggo)
Lyxpasta med spenat och gorgonzola (veggo)
Köttbullar med potatis, rårörda lingon och gräddsås
Bönchili med quesadillas och korianderhack  (veggo)
Kantarelltoast med stekta gröna paprikor och bifftomat (veggo)

6 kommentarer:

Lisa sa...

Fan, vad gott (det låter). Allt.

Linn sa...

Alltså nu tar jag ju det här som en extremt stor komplimang med tanke på att du är en stundande freaking kokboksutgivare inom veggomaten.

Lisa sa...

Haha! Du ska tänka mycket på att jag mest dukar i den där kokboken, tycker jag. Och äter. Ej så himla svårt.

Johan sa...

Fast nu är det är två stundande freaking kokboksutgivare som pratar? /mvh han som kan dubbla beställningen från en till två om det hjälper budgeten.

Miss Baglady sa...

jag ska använda din blogg som matsedel framöver. tack från amningshjärnan.

Linn sa...

Johan: haha! jag ska komma ihåg det när jag står där pank och ba snela tjöp min bokk?

Baggy: Jamen gör det! Vi kommer äta så gott så!