torsdag, oktober 17

Nu ska vi matblogga förstår ni

Det var tydligen tråkigt att handla hem mat och vi kanske i ärlighetens namn inte riktigt behöver det heller eftersom vi är två vuxna personer med mycket fritid, men jag fick iallafall börja göra matplanering. Så jag tänkte att den något ignorerade jag lagar mat-bloggen kanske kan få lite CPR samtidigt. Eftersom jag vet att det är fler än jag som kan hamna i mataffären efter jobbet och i hungerpanik bara slänga ner lite grejer i korgen och komma hem med leverpastej, tvättmedel, tops och en citron (true story) så kan jag lägga ut dagens recept där. Vi kan börja med gårdagens grönkålssoppa med fänkål och surdegsbröd. Nu är det ju inte jag som lagar all mat hemma hos oss så när Andreas lagar får jag väl försöka förhöra honom eller gissa på recepten. Det blir nog bra iallafall.

2 kommentarer:

Bondhustrun sa...

Jag tycker att ni ska lägga till det här på matlistan. Om man gillar smaker åt det mexikanska hållet är det helt fabulöst!
http://thepioneerwoman.com/cooking/2011/01/chicken-tortilla-soup/

Linn sa...

OMG! Måste äta den! samt älskar bloggen!