tisdag, oktober 29

Är det här en planeringsblogg nu eller?

Jag var nog lite väl snabb med den där veckoplaneringen igår för vi hade inte ens handlat och när Andreas smsade mig ses på cajsa om fem? på väg hem från jobbet anade jag att "vi" skulle få feeling på nåt helt annat, vilket var helt korrekt. Jag antar att jag får skylla mig själv eftersom jag skickade två veckor worth av matförslag på mailen strax innan (ni vet, inkludera och inte bara bestämma saker osv - life of the sammanboende). Iallafall, här kommer Nya Veckans Matplanering (ser nu att vi har mat till fem middagar så jag antar att en kommer bli framflyttad till nästa vecka):

Pasta med chorizo, parmesan och tomatsås
Indisk vitkålsgryta med chorizo, kikärter, blomkål och creme fraiche 
Turkiskt bröd med ugnsgrillad pumpa, getost, torkade tranbär, timjan och ruccola (obs wildcard pga hittade precis på)
Mammas morotssoppa med tomater och chili

Pastan gjorde vi igår. Det är en vanlig tomatsås med chorizo i. Recept tomatsås.

Förutom att planera maten har jag även skaffat Tink. En app som håller reda på privatekonomi. Nä, men somna inte nu då, det är faktiskt kul samt man (jag) blir skräckslagen över hur mycket pengar det bara rinner ut i skräp varje månad. Jag sålde in den till Nellie i helgen så vi ägnade två timmar av tågresan till att kategorisera transaktioner och oh:a och ah:a över vårt spenderande. (Fick även reda på att en kille som jag var fadder åt på högskolan är en av grundarna, heja Daniel!) Dagens, nej veckans, tips är att skaffa den. 

I övrigt jobbar jag hemifrån idag. Sportar trosor tischa knullrufs yeah.

2 kommentarer:

Sara: sa...

Yay, Tink är bäst! Himla lustigt att du också känner Daniel :) Hans fru är en av mina bästa kompisar.

Linn sa...

Alltså jag känner inte Daniel. Men när han började plugga så var jag hans fadder så vi skulle förmodligen hälsa om vi såg varandra. Men han är himla trevlig och det var kul att upptäcka att han startade nåt så bra som Tink.