fredag, juni 15

Man kan säga att det är skönt att det är helg i eftermiddag

Det är lite galet på jobbet just nu så jag snittar sköna 12 timmar per dag med huvudet nerkört i papper och tankar som går i 180. För det första så fattar jag inte hur folk som alltid jobbar över orkar med att existera. För det andra så önskar jag att min kropp kunde sluta vara så jävla speedad och fatta att jag är ledig när jag är hemma.

Inatt har jag sovit kanske 2 timmar eller så, för mitt huvud har löst jobbproblem när det borde gått in i djupsömn. Det innebär såklart att jag är helt slut just nu och helst bara vill grina och hyperventilera, inte gå och jobba och ändå känna att jag borde ha gjort mer. Hur sjukt är det egentligen? Jag jobbar nästan sex dagar på fyra, sover nästan ingenting och ändå känner jag att det inte är nog.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Fina du, ta det lugnt! Jag blir orolig för dig.
Jobbet är inte värt det, även om det är utmanande och roligt. Tro mig, jag vet.

Johanna sa...

När jag håller på sådär (för det gör jag) brukar min kompis läkarstudenten maila mig iphonebilder av vad som står i hennes anteckningar från föreläsningar om utbrändhet. Läskig shit yo.

Och en annan bekant till mig sa nyss "men lugna ner dig för helvete jag gjorde samma innan och sen vaknade jag en morgon och kunde inte gå upp ur sängen. Nu kan jag aldrig mer stressa, aldrig mer."

Och man bara hjelp. Så ta det lite lugnt, will you?

Linn sa...

Ni är så himla fina! Och jag vet, ni har rätt. Det är värdelöst att stressa så mycket. Jag har kommit långt i att lära mig hantera stress och förstå att jobb bara är jobb, men jag behöver bli bättre. Jag kan säga nej, och säger nej, men jag borde bli bättre på att inse att det inte ligger på mig att fixa ALLTING ALLTID.

Jag ska sova hela dagen imorgon och sen ska jag snart åka till nåt fint ställe och vila upp mig.

Johanna sa...

Bra!