onsdag, juni 20

Sov, barn, sov!

Sen, när jag får tid/ork så ska jag ha renoveringsfest i min lägenhet. Det betyder att jag folk ska hjälpa till mot betalning i mat/sprit/gott samvete. Jag ska måla om sovrummet plus spackla en vägg och sätta upp ett garderobssystem samt hänga på en utdragsskiva i köket och fixa till trappstegen på nåt sätt som inte är det nuvarande väggfärgpåplastmatta samt sätta upp teven på väggen. Och byta lampa i kök/badrum plus ev. byta duschstång och köpa hylla till badrummet.

Jag kan ju göra det själv, men det känns lite tråkigt faktiskt. Mycket roligare med fest.

6 kommentarer:

Jojjo sa...

Linn! Jag har en fråga till dig ang att beställa böcker från amazon.com. Du kanske har skrivit om det förr, men i så fall har jag missat det. Hur funkar det egentligen, är det en massa olika säljare så man betalar olika frakt för varje bok? Blir lika förvirrad varje gång jag går in och slutar med att jag inte beställer...

För övrigt låter det skitkul med renoveringsfest, mycket bättre än att göra det själv!

Linn sa...

Jojjo! Jag tror inte att jag har skrivit om det tidigare, men jag predikar ju amazons storhet helt klart. Jag köper från amazon.co.uk för att 1) det går fortare 2) man slipper tullavgifter 3) det är gratis frakt om man köper minst ett par-tre böcker i taget. Så: amazon.co.uk, okej?

Sen köper jag enbart från Amazon själva och inte från nån annan.

Tex här: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_0_16?url=search-alias%3Daps&field-keywords=jonathan+tropper&sprefix=jonathan+tropper%2Caps%2C264
Alla översta där det står "Buy new" är från Amazon. Raden under där det står x new from x price / x used from x price är från andra säljare. Makes sense?

Om inte annat ser du det när du klickar på boken och kommer hit: http://www.amazon.co.uk/This-Is-Where-Leave-You/dp/1409102696/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1340177447&sr=8-1
Under In Stock står det "Dispatched and sold by Amazon.co.uk". Oftast är det Amazons egna böcker som dyker upp högst i listan, men inte alltid. Alla rekommendationer är dock på deras egna böcker.

Börja köp från Amazon nu för sen kommer du få AWESOME boktips därifrån! Plus: mycket billigare.

Jojjo sa...

Åh, tack, nu fattar jag ju! Och stort plus för att slippa tull. Tack Linn!

PS: Hur visste du att det var just den boken jag skulle ha? Jäkla bokcirkus-blogg, haha.

Linn sa...

Haha! Det visste jag inte, jag bara tog en författare som jag själv gillar. Köp också Caitlin Morans How to be a woman, okej?

Omomigen sa...

Jag kan vara dryckesansvarig och peka med hela handen? Var man på sin plats osv etc. Även mycket bra på glada tillrop.

Jojjo sa...

Okej!