tisdag, juni 12

Du kan äta tårtan nu, jag har bytt grädde på'n

Vad jag gör? Pja, äter en liter jordgubbar och toppar med vaniljglass tills det smakar vanilj längst bak i svaljet. Och förut åt jag sparris och squash och små söta tomater med stekt mozzarella och basilikaolja. Jag var liksom bara tvungen att kolla om man inte kunde steka lite på mozzarellan också när jag ändå höll på med det andra och det gick. Det blev lite som en geggigare, sötare variant av halloumi. Sommarmat va? Vilken grej.

1 kommentar:

Johanna sa...

Haha! Jag åt också just sparris och pärltomater och mozzarella. (!) Hade även dadlar och fetaost och salami och små ostkex på tallriken, och ville typ krama mig själv för att jag fixade så god mat (trots att det bara tog 2 sekunder, nästan bara att plocka fram allt ju.

Mycket, mycket gott. Fram för sommarmat året runt.