torsdag, april 23

Dagens bröllopstips: LISTOR!

Som Andreas sa imorse Jag är stressad på jobbet och sen kommer jag hem och måste byta stress till bröllopet. Exakt så. Och då ska ni veta att det som är kvar på vår to do-lista för dagen är typ är fixa lite med spotifylistan, rita upp bordsplaceringen, skriva namnlappar och uhm just det, lämna små vaser till floristen och handla drinkmix till fördrinken och ställa in ljushållarna i diskmaskinen. Och imorgon ska jag gå på pedikyr och sen köra grejer till Fåfängan och träffa vår fotograf där och well, ja det var det. Det är alltså bara smågrejer och pill kvar att göra och jag kommer inte ihåg ett skit utan min to do-lista.

Om jag var tvungen att ge enbart ett tips till folk som planerar bröllop: skriv listor. Sammanställ listorna. Dela upp listorna i tid. Uppdatera med nödvändigt tidintervall och flytta över ogjorda grejer till nya listor. Och för guds skull, gör listorna tillsammans med den ni ska gifta er med för att slippa ha en person med koll och en ahmen det löser sig-person. Man behöver ju inte ha allting klart för sig dag ett. Det går inte ens att ha allt klart för sig dag ett för A beror på B som beror på C som beror på.. ja ni fattar. Men att skriva ner önskemål i listform när ni sitter och spånar och sen renskriva/sortera den efter vad ni kan göra nu och vad som kan vänta är sjukt bra. Tidsramarna ändras ju såklart från att vara det här kvartalet kan vi ta tag i det här till den här månaden ska vi göra det här till dom kommande veckorna behöver vi ta tag i det här till sista veckornas grej per dag. Allting tar lite längre tid än vad man tror och för att slippa vara jättestressad och se tiden rinna ifrån en, men framförallt för att saker ska kännas kul och pepp och mysiga att göra tillsammans istället för MEN DIN JÄVLA IDIOT JAG SA JU MEN DU SA JU DET VAR JU DU SOM SKULLE NEJ DET VAR DU-bråka om högen av prokrastinerade saker att ta tag i så är listorna på det sättet bra. Vi har på riktigt bråkat om bröllopet kanske två gånger? Och nu är det (EEEEEEK!) två dagar kvar och vi är askära och pluttiga och så jävla pepp. Jag tackar listorna för ungefär 120% av det.

2 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Ett STORT GRATTIS och lycka till på lördag! Det här är så kul :) Kram!

Linn sa...

Åh tack!