onsdag, april 8

Jaha, här ligger jag klarvaken 02.05 med en man cold som jag skrattade åt Andreas för att han sa att han hade precis när vi skulle åka till Lidköping över påsk. Tji fick jag. Jag sov fyra timmar mitt på dagen förut och nu kan jag inte slappna av för huvudet gör kaos med tankarna och jag gör mitt bästa för att parera bort allt som kan göra att jag fastnar i en tankebana och/eller framkallar ångest vid en tidpunkt bär jag kan göra noll åtgärder. Vilket är i princip allting: bröllopet, köksrenovering, extra sovrum, eventuella framtida barn, mamma, jobbet, pappa, min syster, Andreas, vårt badrum, vore det ändå inte rätt gött att bo i hus?, det kittlar i näsan, jag är varm, är jag varm?, väggfärg i sovrummet och så vidare. Jag försöker därför mota allt vad tankar heter genom att försöka följa hjärndöda kändislänkar på internet. Den här gången Jessica Simpson-Ashlee Simpson-Evan Ross-Nick Lachey-Nicole Richie-Joel Madden-Benji Madden. Förra gången tror jag att det var K-Kardashians som var mitt sömnpiller. Nu är jag iallafall lite trött så nu ska jag försöka sova igen.

Inga kommentarer: