onsdag, april 8

Jag vaknade med feber imorse igen. Jag hatar verkligen att vara förkyld och jag har så jävla jävla jävla mycket att göra på jobbet så jag kan liksom inte vara hemma och bara vila heller för jag får ångest över allting som jag inte gör. Det är ganska kontraproduktivt. Alltså jag är hemma såklart. Det absolut värsta jag vet är folk som går till jobbet när dom inte är friska. På riktigt finns det få saker som gör mig så jävla förbannad som idioter som inte kan stanna hemma för dom har så mycket att göra. Det har liksom alla människor och ingen är på något sätt viktigare än kollektivet. En dag hemma extra för en person med ett par missade deadlines som följd är bättre än 15 sjukdagar för kollektivet som åker dit på förkylningen på grund av smittan. NGH. Nu blev jag arg också. Iallafall, jag ringde till min chef nu och gjorde upp en kort lista på grejer som jag kan ta tag i STAT och fixa hemma och fick ett det viktigaste är att du blir frisk-okej till att sova mig genom dagen. Nivån på ångesten är därmed lite hanterbar. Jag har sagt att jag verkligen gillar mina chefer va?

3 kommentarer:

Honey sa...

Åh, jag kan också gå helt bananas på folk som kommer in till jobbet fast de inte är helt friska för hen "känner sig ju faktiskt mycket bättre än igår". Vi får och kan dessutom jobba hemma så om det här med att förlora inkomst pga karens- och sjukdagar går inte att använda som argument heller.
Jag brukar skicka ut den här bilden när jag blivit lite extra irriterad: http://cdn.someecards.com/someecards/filestorage/brave-get-well-ecard-someecards.jpg

Linn sa...

hahahha! Ska börja skicka den till folk jag med. På min nuvarande arbetsplats säger jag i och för sig: är du sjuk? Gå hem! rakt ut istället, men när jag inte längre kommer kunna göra det så ska jag komma ihåg det här.

Emma Danielsson sa...

A-AA-MEN!