torsdag, mars 6

När vardagsrealismen möter väldigt mycket inte vardag

Efter vi hade skrivit på kontraktet till vår nya lägenhet (Iiiiih, vår lägenhet. VÅR. Stort) gick vi och tog ett (1) glas champagne och sen åkte vi hem till vår tvättid och vårt ekande kylskåp och tvättade kläder och lagade restpasta. Restpastan var visserligen en typ carbonara gjord på sidfläsket jag köpte häromdagen för att göra nåt helt annat med och resterna av ostfesten vi hade här i fredags, men ändå rest. Imorgon åker vi på weekend till Rom och jag har inte packat, inte bokat nån form av resväg till flygplatsen, inte kollat upp hotellet och uppenbarligen inte heller gått och lagt mig. Andreas ligger och sover i soffan sen två timmar tillbaka ungefär så han lär väl må bra imorgon. Dom här två-tre sista veckorna har varit helt sjuka. Vi har bråkat så jävla mycket, blivit så jävla mycket sams, fotat en lägenhet, sålt en lägenhet, köpt en lägenhet och nu åker vi på nån form av semester som jag helt har liksom förträngt. Det känns som en jävligt lyxig bonus faktiskt. Ahmen okej, nu måste jag gå och lägga mig. Tack igen för hållna tummar och förlåt för att jag måste sätta på spam-grejen igen i kommentarerna! Jag får bara så jävla mycket spamkommentarer och jag orkar inte med det. Det brukar lugna sig när man har haft på robotgrejen några veckor så bear with me.

3 kommentarer:

Lfthmn sa...

Glöm inte kolla in Eataly om du är i närheten! Tror du skulle gilla det. Tips: Ät inte lunch innan!

(Så sotis på dig som ska till Rom!)

Utropstecken!

Johanna sa...

Fy fan vad roligt, grattis!!!

Å jag vill också köpa lägenhet med brädgolv. Samt åka till Rom.

Linn sa...

Lfthmn: Åhnej, såg inte det här förrän nu och nu är jag ju redan hemma. Kommer dock åka tillbaka så snart jag kan pga ÄLSKADE ROM!

Johanna: TACK! Och jag kan rekommendera bägge faktiskt.