måndag, mars 10

Jag älskade Rom. Älskar Rom. Maten. Historian. Vädret som bjöd på 20-22 grader och strålande sol. Vi gick där hand i hand och kisade bakom solglasögonen och turades om att gud vad det här är lyxigt-prata. Om jag inte redan var sjukt kär i min kille så hade jag sagt att jag blev det på den här resan. Allting har varit helt magiskt, lite härligt inramat av vårt nya lägenhetsköp. Jag är medveten om hur lyxigt det låter så jag vill också passa på att säga att verkligen uppskattar att vi har möjlighet att göra såna här saker. Så, då har jag sagt det. Om någon känner sig lite missunnig så kan jag passa på att meddela att mina tajts gick sönder på insidan låret på ena sidan i fredags och jag tänkte inte på det då, men efter ett tag så kände jag att sömmen på andra låret skavde på den blottade huden och så blev det värsta skavsåret, typ som ett brännsår. Idag fick jag gå till apoteket på lunchen och köpa antiseptisk rengöring, sån där kompress, bedövningssalva och smärtstillande och leka värsta sjuksyster på mig själv hemma. The joy of being en osmal kvinna alltså.

10 kommentarer:

Jessica sa...

Ja alltså fifan för lårskav! H. Hon som alltid sliter sönder jeansen där plus inte kan ha kjol utan strumpbyxor el. dylikt

Sara: sa...

Lårskav alltså, fy fan. I hear ya sister.

Honey sa...

Åh, låter härligt! Eh, inte lårskavet då, men du fattar.
Känner mig lite som en copycat nu eftersom jag och mannen åkte till Amsterdam just efter att du vaarit där förra året och jag tiggde tips då och....tja, i år har vi funderat en del på Rom. Så har du några tips på boende samt saker att äta eller göra så får du hemskt gärna dela med dig.

Linn sa...

Jessica och Sara: Ja, men det suger ju. Jävla dåligt konstruerat av naturen måste jag säga.

Honey: Haha, det är lugnt! Man ska ju härma allt som verkar bra tycker jag. Det gör jag själv hela tiden. Vi bokade genom Secret Escapes och bodde på ett hotell som heter Dei Mellini. Det ligger supercentralt, hade sjukt trevlig personal och var allt vi ville ha. Generellt är kanske inte standarden på hotell i Rom samma som man förväntar sig på andra ställen om man inte är miljonär och har råd att bo på typ Hilton. Vi är supernöjda med hotellet och sov som små barn. Det enda negativa är att duschen har sjukt dåligt tryck, täcket är sån där filt+lakan och frukosten kanske inte var den bästa jag har upplevt i mitt liv. Det är dock inget fel på nåt av det om man inte är superpetig.

Jag ska tänka lite mer på tipsandet och återkomma när jag inte sitter på jobbet och borde jobba.

Johanna sa...

Ja du måste skriva tipsinlägg om Rom! Släng in några "kurera lårskavet"-tips också vettja, det vet man aldrig när man kan behöva!

Honey sa...

Tack! Gör gärna det. Jag är nästintill superpetig med mat eftersom jag blivit känslig/allergisk mot så mycket, men det brukar alltid lösa sig(jag tar alltså gärna tips på sånt ändå, kollar alltid upp innan resor, är det inte sånt jag är rent allergisk mot brukar jag skita i det ibland och ta konsekvenserna :P) och om personal och läge på hotellet är bra uppväger det rätt mycket annat. För nja, hur mycket jag än önskade att jag vore miljonär så är jag ju inte det då, va. Jäkla skit.

Linn sa...

Johanna: Haha! ska försöka skriva ett lårskavstips också.

Honey: Jag är ju allergisk mot ungefär allt så där kan jag verkligen tipsa. Jag tycker att Italien är det bästa landet att semestra i som allergisk för dom har stenkoll på vad som är i maten och gillar att rekommendera grejer åt en om man frågar. Jag översätter alltid en standardtext om allergin i telefonen så jag har det på originalspråk när jag reser just in case. Brukar vara väldigt användbart. Italiensk mat är ju bra på det sättet att det oftast bara är exakt det som står på menyn som serveras. Om det står ost och tomat så är det ost och tomat och inget annat. Och hotellet var jättebra! Kan verkligen rekommendera, framförallt för läget.

Åsa sa...

Måste bara lämna ett tips på mitt absoluta favorithotell i Rom:www.thefiveoscarsinn.com
Kanonfint, centralt o grymt trevlig personal.
Ligger i Montikvarteren, som är typ Roms charmigaste kvarter enligt mig i alla fall!

Louise sa...

Haha måste bara ge ett tips för att undvika lårskavsår som jag använder mig av när det är för varmt med strumpbyxor till kjolen; deo, både spray och roll on funkar men med roll on så måste den få torka innan man beger sig =)

Linn sa...

Åsa: Tack! Ska komma ihåg det nästa gång vi åker!

Louise: ahmen tack! Solskyddsfaktor funkar också. Den här gången hade jag kläder på mig men det gick liksom hål på ena låret så sömmen på andra benet skavde i hålet och så blev det ett helt sjukt skavsår. Usch.